امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حضور ۹ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور نزدیک به ۹ درصد در بخش کشاورزی فعال هستند که رقم خوبی نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ارژنگ جوادی، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنالیزهای انجام شده نشان می‌دهد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی زیاد نیست و رسالت ما این است این شرکت‌ها را به سمت حوزه‌های مورد نیاز که وابستگی داریم، سوق دهیم.

وی افزود: از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور نزدیک به ۹ درصد در بخش کشاورزی فعالند که رقم خوبی نیست.

وی با بیان این که ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان با احتساب تجهیزات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات فعال هستند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در مجموع در بخش کشاورزی ۸۵۴ محصول تولید می‌کنند.

جوادی ادامه داد: عدم معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ورود علم، فناوری و سرمایه‌گذاری موجب حضور کم شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران با هدف نشان دادن ظرفیت‌های این بخش و گردش اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان کشاورزی برگزار شده است.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال اذعان کرد: آنالیزها نشان می‌دهد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی در حوزه‌هایی مانند آب، هسته‌های اولیه شیلات، هسته‌های اولیه طیور و دام کمتر حضور دارند.

به گفته وی، ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که تازه تأسیس است، به دنبال جهت‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان به سمتی است که کشور در آن دچار محدودیت و مشکل است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا