ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

طرح ملی فیبرنوری منازل وکسب وکارها درشهر آمل اجرایی شد

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارمازندران درشهر آمل اجرایی شد.

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات امروز در سفر یک روزه خود به مازندران درجمع مدیران شرکت شاتل و شهرداری آمل تاکید کرد، تا پنج ماهه آینده باید اجرای این طرح انجام و دراختیار شهروندان قرار گیرد.

همچنین بخوانید

زارع پور افزود: هرچند مراحل اجرای این طرح شرایط سخت فنی خودش را دارد، اما برای رفاه حال مردم باید هرچه سریعتر و با تلاش ویژه به پایان برسد.

طرح توسعه شبکه فیبرنوری منازل وکسب وکارها و هوشمند شدن شهرآمل توسط شرکت شاتل و شهرداری آمل براساس قراردادی که ۲۷ آذر ماه امسال بین «علی داودی» شهردار آمل و «امید اعرابی پور» مدیرعامل شرکت شاتل در محل شهرداری آمل امضاء و اسناد این قرارداد ۲ جانبه میان ۲ طرف مورد توافق کامل قرار گرفته بود.

شهردار آمل گفت: شهر آمل با امضای قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی با شرکت شاتل برای اجرای توسعه شبکه فیبرنوری قرارداد منعقد و این شهر مازندران همانند کلان شهرهای کشور هوشمند می‌شود.

علی داودی اضافه کرد، شهر آمل عنوان نخستین شهر غیرمرکز استان است که پس از کلان شهرهایی مثل مشهد، تهران، کرج و قم در کشور برای توسعه شهرهوشمند عملیاتی و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: این طرح در سه گام پیش‌بینی شده که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد.

شهردارآمل یادآور شد، اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شهر آمل دارای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا