ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶ میلیون خانوار و کسب وکارها از خدمات فیبرنوری با سرعت ۱۰۰ مگابایت برثانیه  استفاده می‌کند، از توسعه شبکه فیبرنوری درشهرهای مختلف کشور خبر داد.

عیسی زارع پور امروز ۲۶ بهمن در حاشیه اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل وکسب وکارها درشهر آمل به خبرنگار ایسنا گفت: اجرای طرح توسعه فیبرنوری در برخی کلان شهرها شروع شده و امروز در سه شهرآمل، بابل و ساری در مازندران نیز اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه توسعه شبکه فیبرنوری به شکل ریشه ای مشکلات مربوط به سرعت دهی اینترنت را در کشور برطرف خواهد کرد، افزود: تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ و یا در نهایت پایان سال طرح فیبرنوری درکل مازندران اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان زیر ساخت شبکه ارتباطاتی است و برای چند دهه آینده کشور و سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داد.

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات اضافه کرد: درحال حاضر مشترکان خانگی و کسب و کارهای شهرهایی که از خدمات فیبرنوری بهره مند هستند، می‌توانند تا سرعت ۱۰۰۰ مگابایت برثانیه را داشته باشند.

زارع پور با بیان اینکه درحال حاضر سرعت اینترنت در کشور ۱۰ مگابایت برثانیه است، تصریح کرد، کارنامه ارتباطات ثابت در کشور متاسفانه کارنامه خوبی نیست و کاری که امروز شروع شده باید ۱۰ سال قبل شروع می‌شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند، گفت: این کار بزرگی هست که با تلاش شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است.

بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات با تاکید براینکه وظیفه این وزارتخانه فراهم کردن زیرساخت های برای بهره مندی از شرایط مطلوب ارتباطی درکشور است، تصریح کرد، درحال حاضر بخش زیادی از کسب و کارهای مردم در بستر پیام رسان‌های داخلی انجام می‌شود و با توسعه شبکه‌های فیبرنوری در کشور تا دهه‌های آینده نیاز به هیچ زیرساخت دیگری نخواهیم داشت.

با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار مازندران، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر آمل اجرایی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تا پنج ماهه آینده باید اجرای این طرح انجام و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

زارع پور افزود: هرچند مراحل اجرای این طرح شرایط سخت فنی خودش را دارد، اما برای رفاه حال مردم باید این طرح هرچه سریعتر و با تلاش ویژه به پایان برسد.

این طرح با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی شهرداری آمل و شرکت شاتل در سه گام پیش‌بینی شده که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها با هدف امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع درحال اجرا است.

شهر آمل دارای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا