بورسبورس اوراق

تحقق طرح‌های توسعه‌ای صنایع با سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به چالش‌های صنایع در حوزه‌های برق و گاز، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند موجب تداوم برنامه‌های فعلی شرکت‌ها، تحقق طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سودآوری شود.

انرژی تجدیدپذیر

شایان کرمی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)،با اشاره به مزیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرساخت‌های حوزه انرژی، اظهار کرد: با توجه به این که صنایع کشور با چالش‌های عمده‌ای در حوزه‌های برق و گاز مواجه‌اند، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌تواند موجب تداوم برنامه‌های فعلی شرکت‌ها، تحقق طرح‌های توسعه‌ای، افزایش سودآوری و… را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه بورس انرژی با توجه به ابزارهای متعددی که در سال‌های اخیر رونمایی شده می‌تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه و تزریق منابع به سمت طرح‌های تولیدی در حوزه انرژی ایفا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: در صورت طراحی صندوق‌های انرژی در حوزه بورس انرژی و اعطای مجوزهای این چنینی به نهادهای مالی می‌توان شاهد تسریع در روند تامین مالی به منظور تکمیل و بهینه‌سازی زیرساخت‌های انرژی بود.

تزریق منابع در پروژه‌های زیرساختی انرژی

کرمی در ادامه گفت: در حال‌حاضر برای توسعه طرح‌های زیرساختی در حوزه انرژی به یک نهاد واسط نیازمندیم تا بتواند منابع را از بخش خصوصی جذب کرده و در بخش‌های تولیدی تزریق کند.

مدیر کالای کارگزاری توسعه سهند در پایان گفت: باتوجه به کاهش سرمایه‌گذاران خارجی دولت به همراه وزارت نفت باید با رفع موانع تولید زمینه را برای استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی مهیا سازد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا