انرژی

کارهای بزرگی در بخش‌ آب و فاضلاب خوزستان در دولت سیزدهم انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نیرو نگاه و توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته و با عزم و اراده‌ای که وجود داشته کارهای بسیار بزرگی در بخش‌های آب شامل بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در بخش طرح جامع فاضلاب شهر اهواز صورت گرفته است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مساله فاضلاب شهر اهواز در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه جدی مردم این شهرستان مطرح بوده است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت توپوگرافی شهرستان اهواز موجب شده تا این شهر مشکلات عدیده‌ای در بحث فاضلاب داشته باشد و در فصل بارش با توجه به نبود شبکه دفع آب‌های سطحی مشکل بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: این مهم که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان به شمار می‌رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم به اولویت اول طرح‌های عمرانی دولت در خوزستان تبدیل شد. خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در این دولت نسبت به حل مشکل فاضلاب در شهر اهواز وجود داشته طرح فاضلاب اهواز اکنون با پیشرفت قابل قبولی همراه بوده و علاوه بر حل مشکلات پس زدگی فاضلاب در اهواز در نبود شبکه دفع آب‌های سطحی کمک شایانی در سرعت دفع آب‌های سطحی داشته است.

علیدادی ادامه داد: طرح جامع فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این دولت امروز به ۶۱ درصد پیشرفت رسیده است.

وی بیان کرد: متاسفانه نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات و زیرساخت‌های شهری در اهواز همواره مشکل آفرین بوده است و به دلیل شدت رخدادهای بارندگی در شهر اهواز شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اهواز از ظرفیت لازم جهت دفع رواناب‌ها برخوردار نبوده و به صورت پر عمل می‌کنند و این موضوع نه تنها باعث هدر رفت این منابع آبی با ارزش شده بلکه با پس زدگی فاضلاب مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی ایجاد کرده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است که طبق قانون هم متولی دفع آب‌های سطحی شهرداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نیرو نگاه و توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته و با عزم و اراده‌ای که وجود داشته کارهای بسیار بزرگی در بخش‌های آب شامل بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر و همچنین پیشرفت‌ چشمگیر در بخش طرح جامع فاضلاب شهر اهواز صورت گرفته است.

علیدادی عنوان کرد: اقدامات خوبی در بحث فاضلاب اهواز انجام شده و تلاش بر این است که از فرصت ایجاد شده در دولت سیزدهم برای شتاب بخشی به طرح‌های فاضلاب و آب استان حداکثر استفاده شود و مشکل فاضلاب شهر اهواز یکبار برای همیشه برطرف شود.

وی افزود: مهمترین دغدغه و نارضایتی مردم اهواز در روند اجرایی پروژه فاضلاب شهر اهواز، ترمیم نوارهای حفاری بوده و ضمن عذرخواهی از مردم اهواز این اطمینان را به شهروندان اهوازی می دهیم که هیچ پروژه جدیدی تا قبل از اتمام پروژه قبلی، آسفالت و آماده سازی محل تردد ساکنین هر منطقه آغاز نخواهد شد.

علیدادی گفت: ترمیم نوارهای حفاری در حال انجام بوده و تمامی معابری که پروژه آن‌ها به اتمام رسیده است در اسرع وقت اصلاح و آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به آسفالت خیابان‌ها در یک ماه اخیر عنوان کرد: در مدت زمان یک ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۶۵۰  مترمربع آسفالت در پروژه‌های طرح فاضلاب اهواز اجرا شده و با احتساب پروژه‌های فعال، نیاز به ترمیم و آسفالت ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع باقیمانده است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

علیدادی با اشاره به پیشرفت طرح جامع فاصلاب شهر اهواز اظهار کرد: اجرای ۳۱۷ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم، امروز در غیاب شبکه دفع آب‌های سطحی، تاثیر بسزایی در دفع آب‌های سطحی از طریق شبکه فاضلاب داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا