ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تیک‌تاک در ایتالیا وادار به حذف ویدئوهای چالش خطرناک شد

سازمان ارتباطات ایتالیا (AGCOM) روز جمعه اعلام کرد اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک‌تاک را مجبور کرده است ویدئوهایی از چالش خطرناکی به نام «اسکار فرانسوی» را حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در چالش «اسکار فرانسوی»، افراد گونه خود را طوری نیشگون می‌گیرند که کبودی ماندگاری روی استخوان گونه آنها باقی می‌ماند. این چالش، سال گذشته در میان کاربران جوان ایتالیایی محبوب شد و باعث شد مقامات ضد انحصار ایتالیا، تحقیقاتی را انجام دهند.

همچنین بخوانید

سازمان ارتباطات ایتالیا اعلام کرد این تصمیم به منزله اولین اعمال قوانین جدید تصویب شده در دسامبر است که به این دیده‌بان ایتالیایی، این امکان را می‌دهد تا برای حذف محتوای مضر در پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدئو به منظور محافظت از خردسالان و مصرف کنندگان،  دستور صادر کند. تیک‌تاک، ویدئوهایی را که مضر شناخته شدند در مدت پنج روز مقرر بر اساس قوانین، حذف کرد.

سخنگوی تیک‌تاک به رویترز گفت: ما پیش‌تر، اقداماتی از جمله جلوگیری از توصیه این محتوا به کاربران انجام داده بودیم و این ویدئوها، بر اساس درخواست AGCOM در ایتالیا، مسدود شد.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است و سایر شرکت‌های شبکه اجتماعی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام شرکت متا، تحت فشار سازمان‌های  تنظیم‌ مقررات در سراسر جهان قرار دارند تا از کودکان در برابر محتوای مضر منتشر شده در پلتفرم‌هایشان، محافظت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اریک آدامز، شهردار نیویورک روز چهارشنبه گفت: سازمان او علیه شرکت‌های شبکه اجتماعی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل دامن زدن به بحران سلامت روان در میان جوانان، شکایت کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا