اقتصاد کلان

مشکلات را سامانه‌محور مدیریت می‌کنیم

مجید رضوی با اشاره به ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی، گفت: همه دستگاه‌ها منتظر این اتفاق خوب بودند تا مسائل و مشکلاتی که تجارت کشور گریبانگیر آن است را بتوانیم سامانه‌محور مدیریت کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید رضوی در آیین اختتامیه مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور با تاکید بر ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی، بیان کرد: همه دستگاه‌ها منتظر این اتفاق خوب بودند تا مسائل و مشکلاتی که تجارت کشور گریبانگیر آن است را بتوانیم سامانه‌محور مدیریت کنیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و تکالیف زیادی دارد، گفت: برآورد ما این بود که باید تحول اساسی در گمرک ایجاد شود. اقتصاد کشور ما به جهت نگاهی که جریان سلطه بر زوایای مختلف کشور ما دارد و تحریم های فلج کننده کار ما را در ساماندهی امور تجارت پیچیده کرده است.

وی‌ با تاکید بر مقابله با قاچاق به صورت سامانه‌محور گفت: ما در جلسات متعدد به بخشنامه‌ها و قوانین متعدد برخوردیم که مراجعات یا کارکنان را تحت فشار قرار داده است. بحث قاچاق در سطح کشور نشان می‌دهد که کالای قاچاق به وفور دیده می‌شود. توقع ما این است که با توجه به اصلاح قوانین و اینکه چهار موضوع در دستور کار گمرک قرار گرفته، چهار موضوع دیگر از جمله اعلام جرم کردن گمرک، پیگیری برائت، بررسی اسناد استعلام‌شده توسط دستگاه‌های قضایی و ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه وظیفه نگهداری کالاهایی که ظن قاچاق به آنها می‌رفت از دوش گمرک برداشته شده است، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که در چهارچوب قانون عمل کنیم و در غیراین صورت جلوی تصمیمات غیرقانونی که تخلف عنوان شده، بایستیم.

رضوی با بیان اینکه آمار فعلی قاچاق زیبنده جمهوری اسلامی ایرانی نیست، گفت: یک سوم گردش مالی تجاری ما قاچاق است، یعنی حدود ۲۰ میلیارد دلار قاچاق از همین مرزها صورت می‌گیرد که به دلیل رعایت نکردن قوانین یا مشکلاتی که مسئولان گمرکی در نواحی مرزی دارند اتفاق می‌افتد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا