بورسفرابورس

آمادگی بخش خصوصی برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی

یک نماینده مجلس،با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی بیان داشت: اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار است اما باید اجازه داد بخش خصوصی مسیر را برای رشد اقتصاد هموار کند.

همچنین بخوانید
والی الله بیاتی

ولی الله بیاتی، با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: دولت و مجلس باید حمایت‌های خود را از صنایع مهم و بنیادی کشور چون حوزه پتروشیمی و ساختمان داشته باشند و از توان بخش خصوصی نیز به منظور پیشبرد دیپلماسی اقتصادی کمک و همکاری بگیرند.

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان

وی با بیان این که با ارائه تسهیلات به موقع و لازم به تولیدکنندگان باید رونق تولید و مهار تورم را در کشور رقم زد، اظهار داشت: تعداد قوانین در کشور کم نیست اما اگر به درستی اجرا شوند به طور حتم شاهد رشد و توسعه اقتصاد کشور خواهیم بود.

بیاتی عنوان کرد: اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار است اما باید اجازه داد بخش خصوصی مسیر را برای رشد و توسعه اقتصاد هموار کند تا اشتغال زایی در کشور افزایش یابد.

راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام

این نماینده مجلس در ادامه از آمادگی بخش خصوصی برای حضور فعال در عرصه توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امسال هم همانند سال گذشته تسهیلاتی برای راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام، تقویت تجهیزات و سرمایه در گردش در نظر گرفته شده اما بهتر است همکاری دولت برای اجرایی شدن این برنامه‌ها با مجلس دو چندان شود.

تقویت بازار سرمایه

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه بر حمایت از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: کمک به بازار سرمایه و تقویت آن و همچنین رونق تولید از اهداف اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است.

وی تصریح کرد: اراده دولت و مجلس برای تقویت بازار سرمایه و حمایت از سهامداران باید قابل توجه و ویژه باشد چرا که در اقتصادی با شرایط تورمی اگر به این بازار توجه نشود شاهد آسیب‌های جبران ناپذیری خواهیم بود. همچنین بستر برای سرمایه‌گذاران در بازار باید هموارتر شود تا آنان بتوانند با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا