امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

محدودیت صادرات خرما با وجود ۵۰ درصد مازاد بازار

رییس انجمن ملی خرما کشور با اشاره به عوارض ۵۰ درصدی صادرات خرما، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد خرما مازاد بازار در سردخانه‌ها دپو شده‌اند و ضرر کشاورزان را باید وزارت جهاد کشاورزی تقبل کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست خبری انجمن ملی خرما ایران با موضوع «تنظیم بازار خرمای ماه مبارک رمضان» در محل این انجمن برگزار شد. محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرما ایران گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف داخلی و خارجی خرما معمولاً در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به میزان تولید خرما در کشور افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که از این آمار ۷۰ درصد مصرف داخلی برای مصارف مردم و صنایع تبدیلی است و ۳۰ درصد صادر می‌شود

وی با بیان اینکه سرانه مصرف در کشور حدود ۷ کیلو گرم است، ادامه داد: میزان مصرف در برخی استان‌ها ۳۰ کیلو گرم به ازای هر فرد و در بعضی استان‌ها هم حدود ۱.۵ کیلو گرم است.

فرخی گفت: سال گذشته درآمد حاصل از صادرات حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود که طی برنامه ۵ ساله قرار است این عدد به یک میلیارد دلار برسد اما صدور بخشنامه‌های خلق الساعه اهداف را تحت شعاع قرار می‌دهد.

رئیس انجمن ملی خرما کشور با اشاره به عوارض ۵۰ درصدی صادرات خرما، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد خرما مازاد بازار در سردخانه‌ها دپو شده‌اند و ضرر کشاورزان را باید وزارت جهاد کشاورزی تقبل کند.

در حال تکمیل…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا