بین الملل

پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تقاضای LNG در بازار جهانی

شرکت انگلیسی شل اعلام کرده است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در کمتر از ۲۰ سال آینده تقاضای گاز LNG در جهان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، شرکت انگلیسی شل در گزارش خود نسبت به چشم‌انداز سال جاری اعلام کرد در کمتر از بیست سال آینده تقاضای گاز LNG در بازار جهانی ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

این شرکت دلیل افزایش تقاضای گاز در سال‌های نزدیک به ۲۰۴۰ را رشد اقتصادی چین و افزایش مصرف گاز از سوی کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا عنوان کرده و می‌گوید این کشورها به سرعت در حال کنار گذاشتن مصرف ذغال سنگ و رفتن به سمت استفاده از گاز در اقتصادهای خود هستند.

سال گذشته میلادی ۴۰۴ میلیون تن گاز ال‌ان‌جی در بازار جهانی معامله شده که نسبت به سال ۲۰۲۲ معادل ۷ میلیون تن افزایش داشته است.

شرکت شل می‌گوید محدودیت در سمت عرضه هم موجب محدود شدن رشد مصرف شده و هم قیمت این حامل انرژی را در رقم‌های بالاتر از متوسط تاریخی آن نگهداشته است.

شرکت انگلیسی مذکور می‌گوید در برخی نقاط جهان شاهد به حداکثر رسیدن تقاضای برای گاز هستیم اما هنوز هم در بازار جهانی شاهد رشد تقاضا خواهیم بود. این شرکت پیش بینی کرده که در سال ۲۰۴۰ تقاضا برای LNG در جهان به ۶۸۵ میلیون تن برسد.

استیو هیل، معاون شل، می‌گوید پیش بینی می‌شود چین در ده سال آینده پیشران افزایش مصرف گاز در جهان باشد چرا که بسیاری از صنایع در این کشور در سایه تلاش برای کاهش تولید آلایندگی در حال گذر از مصرف ذغال سنگ به سمت استفاده از گاز هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا