امور زیربناییتعاون و اشتغال

مردم از کالابرگ الکترونیک استقبال کردند

معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم از طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کردند و تنها در ۲۲ بهمن ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد که سوای یارانه عمومی بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا عسگریان، معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: یک شبکه ملی اعتباری وجود دارد که خدمات اعتباری بر روی آن پیاده سازی می‌شود؛ طرح‌های نظیر یارانه ویژه مادران، کودکان و خانوار که در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: راهبرد دولت از ابتدای دولت توجه ویژه به سفره مردم بود و ۴۵ هزار تومان یارانه به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین از ابتدای سال طرح کالا برگ الکترونیک از چند شهر کوچک و سپس استان و در ادامه سراسری به اجرا در آمد.

به گفته وی از ابتدا دولت گفته می‌شد این سفره باید تقویت شود که اتفاق افتاد.

عسگریان اظهار کرد: مردم از این طرح استقبال کردند و تنها در ۲۲ بهمن ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد که سوای یارانه عمومی بود.

وی اضافه کرد: ۵۷ درصد مردم از این طرح استقبال کردند و باعث شد ۳۰ هزار میلیارد تومان بر سفره مردم رود و جریان تولیدی در حرکت باشد.

به گفته این مقام مسؤول در ۱۱ روز ۳۲ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و ماه دیگر هم ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود.این طرح «فجرانه» است که ۱۸ بهمن آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

عسگریان خاطر نشان کرد: در این طرح نیز مشکلاتی وجود دارد و شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اتمام طرح در بهمن ماه که منجر به صف شد و متخلفانی که اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار دادند به تعزیرات معرفی شدند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادعا می‌کنند به سامانه متصل نیستند، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای همگی به درگاه ما متصل هستند.
وی ادامه داد: ممکن است چنین اتفاقی بر خلاف میل سهام داران عمل کرده زیرا فروشنده منافعی ندارد و این مسأله غلط است مگر آنکه فروشنده‌ای بخواهد صاحب فروشگاه را متضرر کند و تمامی این فروشگاه‌ها از اردیبهشت ماه به ما متصل‌اند و به تازگی دو فروشگاه اینترنتی نیز به ما اضافه شده‌اند.

به گفته این مقام مسؤول تعدادی از فروشگاه‌ها اخطار دریافت کرده‌اند و تعدادی هنوز تخلف آنها محرز نشده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا