صنعت، معدن، تجارتمعدن

عملیات گاز رسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آستانه اجرا

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامِرد گفت : با مشخص شدن برنده مناقصه انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی لامرد این مهم به زودی آغاز می شود.


” form=”content_form” onfocus=”try{keydownForm(document.getElementById(‘content_form’));}catch(ex){}” >

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمد آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد امروز در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با مشخص شدن شرکت آذر پژوهان اندیش به عنوان برنده مناقصه گازرسانی به منطقه ویژه لامرد، این پروژه در آستانه شروع مرحله اجرایی قرار گرفت.

آشفته افزود: برای انجام این عملیات که طبق برنامه در کمتر از یک سال به اجرا در می آید بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه که مشتمل بر سه هزار و ۳۱۲ متر خط انتقال گاز ۲۰ اینچ، ساخت، خط تغذیه گاز ۳۰ و ۳۶ اینچ به طول قریب به سه هزار و ۵۰۰ متر است، بر عهده پیمانکار برنده مناقصه قرار دارد که علاوه بر آن محوطه‌سازی، ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب بر ساعت ، تهیه و نصب ایستگاه اندازه‌گیری در زمره سایر عملیاتی است که بر پایه این پیمان باید به اجرا در آید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خاطرنشان کرد: خط لوله تغذیه گاز از خط لوله خروجی تقلیل فشار منطقه شروع و با فشار طراحی ۲۵۰ پوند بر اینچ مربع در درون سایت منطقه پایان می‌یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: گاز مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی لامرد شامل خط ۲۰ اینچی منشعب از خط ۵۶ اینچ سراسری هشتم تامین می‌شود.

آشفته همچنین گفت: تامین خوراک و زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از اهم مواردی است که با جدیت پیگیری می‌شود و در این ارتباط مساعدت رییس هیات عامل ایمیدرو و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط حایز اهمیت بوده است.

استفاده از منابع گازی در پارس جنوبی، توسعه صنایع اصلی کشور، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ارتقای سطح فناوری بومی، اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه ای و اشتغال‌زایی در زمره اهداف استقرار منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه‌های ایمیدرو عنوان شده است.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا