بورسبورس اوراق

حد نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی برای صندوق‌های درآمد ثابت اصلاح شد

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاح نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی و گواهی سپرده بانکی و اوراق بهادار توسط بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری و همچنین تغییرات نحوه افشای ماهانه پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ابلاغ کرد.

گزارش تصویری از جلسه دکتر ناصرپور با نهادهای مالی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، ابلاغیه علی اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اصلاح نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی و گواهی سپرده بانکی و اوراق بهادار توسط بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری و همچنین تغییرات نحوه افشای ماهانه پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

  1. مطابق بند یک، نهصد و چهاردهمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، مجاز به سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی حداکثر به میزان ۵۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق هستند.
  2. مطابق بند هفت، نهصد و هشتمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در «اوراق با درآمد ثابت» که بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی بانی یا ناشر آن اوراق هستند، به عنوان سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی محسوب شده و در نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی و گواهی سپرده بانکی بانک بانی یا ناشر اوراق لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است؛ نحوه افشای گزارش ماهانه پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع ابلاغیه شماره ۱۲۰۲۰۰۹۳ مورخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۶ در برخی از موارد از جمله نحوه افشای سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی، نیز اصلاح شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا