بورسبورس اوراق

تقویت اعتماد عمومی به شرکت‌ها با اجرای حاکمیت شرکتی

یک تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: هدف اصلی از دستورالعمل حاکمیت شرکتی، تضمین این است که شرکت‌ها به نحوی مدیریت شوند که منافع تمامی ذینفعان در نظر گرفته شود و از این راه، اعتماد عمومی به شرکت‌ها تقویت شود.

طرح

محمود خسروی، با بیان اینکه دستورالعمل حاکمیت شرکتی مجموعه اصول و استانداردهایی است که برای مدیریت و رهبری شرکت‌ها تعیین شده است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: این دستورالعمل‌ها به منظور ایجاد شفافیت، اعتبار و مسئولیت‌پذیری در مدیریت شرکت‌ها و حفظ منافع ذینفعان ایجاد شده‌اند. این اصول و استانداردها به منظور بهبود روابط شرکت با سهامداران، مدیران، کارکنان، مشتریان و دیگر ذینفعان تعیین شده‌اند.

وی عنوان کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی معمولاً شامل مواردی مانند تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها بین مدیریت و هیأت مدیره، روش‌های گزارش‌دهی مالی و غیرمالی، اصول اخلاقی و شفافیت، ساختار سازمانی، روش‌های انتخاب و نظارت بر مدیران، و حقوق سهامداران و سایر ذینفعان است.

بهبود عملکرد مالی و ارزش سهام

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی می‌تواند به شفاف سازی صورت‌های مالی شرکت‌ها و حمایت از منافع سهامداران کمک کند. این دستورالعمل‌ها شامل استانداردهای حاکمیت شرکتی، اصول مدیریت شرکتی و الزامات گزارش‌دهی مالی است که به شرکت‌ها اعمال می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی می‌تواند به منافع سهامداران کمک کند، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل‌ها معمولاً اصولی را برای مدیریت شرکت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مالی تعیین می‌کنند که می‌تواند به بهبود عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت کمک کند.

اعتماد عمومی به شرکت‌ها تقویت شود

وی افزود: هدف اصلی از دستورالعمل حاکمیت شرکتی، تضمین این است که شرکت‌ها به نحوی مدیریت شوند که منافع تمامی ذینفعان در نظر گرفته شود و از این راه، اعتماد عمومی به شرکت‌ها تقویت شود. این اصول و استانداردها معمولاً از سوی سازمان‌ها، موسسات مالی، و دولت‌ها تعیین و اجرا می‌شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا