بورسبورس اوراق

بازار سرمایه ناجی شرکت‌های دانش‌بنیان شود

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: بازار سرمایه با ایجاد ابزارهای خاص، می‌تواند سردمدار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و زنجیره حمایت از این شرکت‌ها را تکمیل کند.

علیرضا قدرتی

علیرضا قدرتی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، درباره حمایت بازار سرمایه از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شاید بازار سرمایه در زمینه تامین‌مالی شرکت‌های دانش‌بنیان سابقه چندانی نداشته باشد اما با همین سابقه اندک و همچنین ایجاد ابزارهای خاص، می‌تواند سردمدار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی افزود: تشکیل صندوق‌های VC یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که به طور جدی به آن پرداخته نشد اما همین صندوق‌های VC ‌می‌توانست قدم بزرگی برای ارتقا و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

ایجاد بازار نوآفرین

قدرتی در ادامه عنوان کرد: اقدام دیگر بازار سرمایه، بحث ایجاد بازار نوآفرین بود که می‌توانست کمک بسیار زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. به طور کلی، تجربه اساسی بازار سرمایه در بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های مختلف و همچنین تجربه‌ای که بازار سرمایه برای بررسی صنایع مختلف دارد می‌تواند به ارزیابی طرح‌های مختلف دانش‌بنیان کمک کند تا این ارزیابی‌ها مطابق با واقعیت صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به هر حال، اگر شرکتی خواهان رشد است باید با واقعیت‌های اقتصادی و مورد قبول سرمایه‌گذاران کنار بیاید.

تقویت بازارهای شرکت‌های دانش‌بنیان

به گفته قدرتی، اگر رویکرد بازار سرمایه در اعطای مجوز به صندوق‌های VC و همچنین بخش تقویت بازارهای شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس و ایجاد ابزارهایی برای تکمیل زنجیره‌ حمایت، باشد، کمک بزرگی به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا اظهار داشت: در حوزه دانش‌بنیان، ابزارها یک به یک پیش می‌رود، اما اگر زنجیره تکمیل شود به طور قطع، اثربخشی بیشتری را به همراه دارد ولی در غیر این صورت شاید نتوان انتظار زیادی از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان داشت اما هر چه پیش می‌رویم زنجیره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تکمیل است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا