کسب و کار

بهترین کنتاکتور سه فاز در بازار ایران کدام است؟+معرفی فروشگاه معتبر خرید کنتاکتور

 معرفی بهترین کنتاکتور سه فاز بازار ایران، همراه با بررسی مشخصات فنی، مزایا و برتری هرکدام از برندهای معتبر کنتاکتور سه فاز.

 

بهترین کنتاکتور سه فاز ایران چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، کنتاکتور یک دستگاه سوئیچینگ (کلیدزنی) الکتریکی است که برای خاموش و روشن‌کردن یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود. در واقع یکی از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی است که در صنعت و اتوماسیون صنعتی به کار می‌رود. کنتاکتورها به طور معمول دارای دو هسته ثابت و متحرک هستند. زمانی که ولتاژ از هسته عبور می‌کند، یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود که با استفاده از آن نحوه عملکرد کنتاکت‌های داخل قطعه مشخص می‌شود. قسمت ثابت با استفاده از یک فنر از قسمت متحرک جدا می‌شود.

همچنین بخوانید

بهترین برندهای کنتاکتور سه فاز در بازار ایران به شرح زیر است که در ادامه هر کدام را به طور کامل بررسی می‌کنیم:

  • کنتاکتور اشنایدر
  • کنتاکتور هیوندای
  • کنتاکتور ال اس
  • کنتاکتور زیمنس
  • کنتاکتور پارس فانال

سه نمونه از بهترین کنتاکتور سه فاز بازار

بعد از آشنایی با این کنتاکتورها، یک فروشگاه معتبر برای خرید کنتاکتور به شما معرفی خواهیم کرد.

کنتاکتور برند اشنایدر:

این شرکت در سال ۱۸۳۶ توسط جوزف اوژن اشنایدر و آدولف اشنایدر تأسیس شد و در سال ۱۹۸۱ توسعه یافت. بخشی از سهام شرکت اشنایدر الکتریک، در بازار بورس یورونکست ذکر شده و دفتر مرکزی آن، در شهر روی ملمزون، فرانسه قرار دار اشنایدر الکتریک در فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا جای دارد.

کنتاکتورهای اشنایدر دارای ویژگی‌هایی مانند مصرف کم انرژی، عملکرد کم‌صدا، طراحی بادوام و استحکام بالا هستند. همچنین این کنتاکتورها از تکنولوژی‌های پیشرفته برای کنترل بارهای سه فاز استفاده می‌کنند که عملکرد بهینه و پایداری را به هنگام کنترل بار ارائه می‌دهند.

کنتاکتور اشنایدر، یکی از بهترین کنتاکتورهای سه فاز در بازار است که از نظر طول عمر، عملکرد بسیار مناسبی نسبت به سایر برندها دارد و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید کنتاکتور است.

در بازار ایران، بیشتر سری E و D کنتاکتور اشنایدر به فروش می‌رسند. کنتاکتور اشنایدر سری D، معمولاً در رنج ۹ تا ۱۵۰ آمپر و کنتاکتور اشنایدر سری E، در رنج ۶ تا ۱۶۰ آمپر در بازار ارائه می‌شود.

مزایای کنتاکتور اشنایدر:

کیفیت و کارایی بالا، قیمت متناسب با عملکرد، نصب و راه‌اندازی آسان، مقاومت در برابر شوک الکتریکی و عدو نیاز به نگهداری دوره‌ای، از دلایل برتری برند اشنایدر نسبت به سایر رقبا است.

با این ویژگی‌ها، کنتاکتورهای اشنایدر، گزینه‌ای مناسب برای صنعتگران، مهندسان و فنی کاران در تأمین برق و کنترل بارها در سیستم‌های صنعتی و ساختمانی هستند.

به گفته سایت اشنایدر الکتریک:

A contactor is a special type of relay used for switching an electrical circuit on or off. Contactors and relays function in very similar way, with the main difference being the loads they are designed to handle. Contactors are used in applications with higher current carrying capacity, typically built for and used in 3-phase applications. Contactors are most commonly used with electric motors and lighting applications. Relays are used for lower current or low voltage switching, more commonly used in single-phase applications. A contactor joins 2 poles together, without a common circuit between them. A relay has a common contact that connects to a neutral position. As the largest selling line of contactors in the world, our TeSys product line provides high reliability with long mechanical and electric life. Select from a complete line of accessories for motor and load control. TeSys contactors and relays are available for both NEMA and IEC applications, and are certified by major standards around the world.

کنتاکتور نوع خاصی از رله است که برای روشن یا خاموش کردن مدار الکتریکی استفاده می‌شود. کنتاکتورها و رله‌ها به روشی بسیار مشابه عمل می‌کنند، با تفاوت اصلی بارهایی است که برای تحمل آنها طراحی شده‌اند. کنتاکتورها بیشتر در کاربردهایی با ظرفیت حمل جریان بالا که معمولاً برای کاربردهای سه فاز است، استفاده می‌شوند. استفاده در موتورهای الکتریکی و کاربردهای روشنایی از کاربردهای متداول دیگر کنتاکتورها است. رله‌ها برای سوئیچینگ جریان کمتر یا ولتاژ پایین استفاده می‌شوند که بیشتر در کاربردهای تک فاز استفاده می‌شود. یک کنتاکتور ۲ قطب را به هم متصل می‌کند، بدون اینکه یک مدار مشترک بین آنها وجود داشته باشد. یک رله یک کنتاکت مشترک دارد که به موقعیت خنثی متصل می‌شود.

خط تولید TeSys ما به‌عنوان بزرگ‌ترین خط فروش کنتاکتور در جهان، قابلیت اطمینان بالایی را با عمر مکانیکی و الکتریکی طولانی ارائه می‌دهد. از مجموعه کامل لوازم جانبی برای کنترل موتور و بار انتخاب کنید. کنتاکتورها و رله‌های TeSys برای هر دو کاربرد NEMA و IEC در دسترس هستند و توسط استانداردهای اصلی در سراسر جهان تأیید شده‌اند.

بهترین کنتاکتور سه فاز؛ برند هیوندای:

برند هیوندای یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده کنتاکتورهای سه فاز در بازار ایران است. کنتاکتورهای هیوندای باکیفیت و قابل‌اعتماد هستند و از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که عملکرد قوی و پایداری را به کاربران ارائه می‌دهند.

باتوجه‌به تجربه و تخصص بالا در زمینه تولید کنتاکتورها، برند هیوندای انواع مدل‌های متنوعی از کنتاکتورهای سه فاز را عرضه می‌کند که می‌تواند به نیازهای مختلف کاربران پاسخگو باشد. از جمله ویژگی‌های برجسته کنتاکتورهای هیوندای می‌توان به قدرت بالا، عمر طولانی، ساختار بسیار ایمن، طراحی بهینه، سهولت نصب، مصرف انرژی کم و عملکرد قابل‌اعتماد اشاره کرد.

کنتاکتورهای هیوندای اغلب برای ارائه کنترل مرکزی تأسیسات بزرگ روشنایی، مانند ساختمان اداری یا ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شوند و به دلیل طراحی مدولار به‌راحتی قابل‌نصب و تعمیر هستند. کنتاکتورهای سه فاز هیوندایی در ۲ تیپ تولید می‌شوند که عبارت است از: تیپ کوچک که دارای رنج ۹ تا ۵۰ آمپر است و تیپ بزرگ که رنج ۶۵ تا ۸۰ آمپر را در بر می‌گیرد.

اما همان‌طور که هر برندی دارای مزایا است، ممکن است برخی معایب نیز داشته باشد. در مورد برند هیوندای، برخی کاربران انتقاداتی مبنی بر عمر کوتاه برخی مدل‌ها و پشتیبانی محدود از برند هیوندای بیان کرده‌اند؛ بنابراین، قبل از خرید کنتاکتور هیوندای، بهتر است بادقت مشخصات فنی و نقاط قوت و ضعف هر مدل آشنا شوید و بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

در ویدئو زیر با مراحل خرید بهترین کنتاکتور بازار آشنا می‌شوید:

 

 

کنتاکتور ال اس LS:

وقتی صحبت از بهترین برند کنتاکتور سه فاز است، نام کنتاکتور ال اس هم حتماً به گوش می‌رسد. برند ال اس از جمله برندهای مطرح و معروف در زمینه کنتاکتورها است. کنتاکتورهای سری متاسل (metasol) برند ال اس (LS) ساخت کشور کره است. این کنتاکتورها در در آمپرهای ۶ تا ۸۰۰ آمپر تولید می‌شوند. کنتاکتورهای سری متاسل (metasol) از ۶ آمپر تا ۸۰۰ آمپر و برای بارهای متفاوتی تولید می‌شوند.

کنتاکتورهای شرکت LS، دارای لوازم جانبی متنوعی هستند. از مزایای کنتاکتورهای این برند می‌توان به عملکرد بالا، قابلیت اطمینان مناسب، راحتی کاربری، سیم‌پیچی آسان و عدم ایجاد قوس الکتریکی اشاره کرد.

کنتاکتور زیمنس:

با شنیدن نام زیمنس، مرغوبیت، اطمینان از عملکرد دقیق و عمر بالا در ذهن هر کسی تداعی می‌کند. کنتاکتورهای این شرکت یکی از مرغوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین کنتاکتورهای موجود در بازار هستند.

کنتاکتورهای زیمنس با مطمئن‌ترین عملکرد و با بالاترین کیفیت ممکن در سراسر دنیا در حجم وسیعی از صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرند. کنتاکتور زیمنس برای استفاده در هر شرایط آب‌وهوایی مناسب است. مصرف انرژی پایین، عمر مفید بالا، مقاومت در برابر شرایط سخت صنعتی، قابلیت تحمل بارهای بالا و نصب و راه‌اندازی سریع از مزایای دیگر کنتاکتورهای این برند است.

بهترین کنتاکتور سه فاز ایرانی؛ کنتاکتور پارس فانال:

محصولات شرکت پارس فانال، ساخت ایران و تحت لیسانس شرکت فانال آلمان و با فنّاوری و کیفیت فانال آلمان مطابق با استاندارد IEC-60947 هستند. شرکت پارس فانال توانسته با ارائه محصولاتی باکیفیت قابل‌قبول اعتماد مشتریان را جلب نماید. کنتاکتور پارس فانال دارای کیفیت و عملکرد مناسبی هستند و در مقایسه با کنتاکتورهای خارجی از قیمت مناسبی برخوردار است. کنتاکتورهای این شرکت از ۶ تا ۴۰۰ آمپر (دستهٔ AC3) و تا ۵۰۰ آمپر (دستهٔ AC1 و AC5B) تولید شده است.

این برند با تولید محصولات باکیفیت و قابلیت اطمینان، جایگاه برجسته‌ای در عرصهٔ صنعت برق کسب کرده است. کنتاکتورهای پارس فانال با استفاده از فناوری روز و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند و به علت دقت در جزئیات ساخت و استفاده از مواد باکیفیت، سابقه ارائهٔ عملکرد بی‌نقص و طول عمر طولانی دارند.

کیفیت بالا، استحکام ساخت، عملکرد قابل‌اعتماد و طول عمر بالا، از مزایای کنتاکتورهای برند پارس فانال است.

بهترین کنتاکتور سه فاز

معرفی فروشگاه معتبر برای خرید بهترین کنتاکتور سه فاز:

باتوجه‌به درخواست بسیار زیاد کنتاکتور در بازار برق صنعتی، برخی از سودجویان، کنتاکتورهای بی‌کیفیت و تقلبی را به‌عنوان نمونه اصلی روانه بازار کرده‌اند. در این میان باید با انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید این تجهیز، از آسیب‌های ناشی از خرید کنتاکتور نامرغوب و تقلبی جلوگیری کنید.

تسلا کالا، مرجع آنلاین و معتبر فروش تجهیزات برق صنعتی است که بهترین کنتاکتورهای سه فاز را در انواع برندها عرضه می‌کند. ضمانت اصالت کالا، ارسال به سراسر کشور، مشاوره فنی و ضمانت برگشت وجه، از مزایای خرید از این فروشگاه است. برای خرید کنتاکتور سه فاز، می‌توانید به سایت تسلا کالا به آدرس www.teslakala.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۶۱۲۶ تماس بگیرید.

کلام آخر:

همان‌طور که می‌دانید، کنتاکتورهای سه فاز از مهم‌ترین تجهیزات در سیستم‌های برق صنعتی به شمار می‌آیند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین کنتاکتور سه فاز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ما بهترین برند کنتاکتور سه‌فاز در بازار ایران را بررسی کردیم. با مطالعه این مقاله، می‌توانید بهترین برند کنتاکتور سه‌فاز برای نیازهای خود را انتخاب کنید و بهترین فروشگاه برای خرید آن را شناسایی کنید. همچنین، باتوجه‌به مزایا و معایب هر برند، توانایی‌ها و محدودیت‌های آنها را متوجه شوید و تصمیم‌گیری درست‌تری انجام دهید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا