اقتصاد کلان

کمترین معوقات را در شبکه بانکی داریم

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: روزانه ۱۰.۵ درصد سپرده قانونی داریم و ۸۸ درصد هم مصارف داریم، یعنی کلا دو تا سه درصد نقدینگی مازاد داریم و اضافه برداشت و زیان انباشته نداریم.

یعید شمسی نژاد باحضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران اظهار کرد: امسال بانک ناتراز نیست و سال به سال ما رکورد منابع را می زنیم و در دو سال گذشته منابع ما از ۷۰ همت به ۲۵۰ و ۲۶۰ همت رسیده است.   

وی افزود: همچنین بالاترین تسهیلات قرض الحسنه را داشتیم و امسال از ۶۰ همت به ۲۱۰ همت تسهیلات می‌رسیم. تعدادی هم از ۲.۵ میلیارد فقره وام امسال به ۳.۵ فقره وام رسیده ایم. همچنین شمولیت مالی ما الحمدالله از ۱۰ میلیون به بیش از ۱۶ میلیون نفر رسیده است.  

شمسی نژاد بیان اینکه معوقات این بانک کمترین معوقات در شبکه بانکی دارد، ادامه داد: روزانه ۱۰.۵ درصد سپرده قانونی داریم و ۸۸ درصد هم مصارف داریم یعنی کلا دو الی سه درصد نقدینگی مازاد داریم. خوشبتانه اضافه برداشت و زیان انباشت نداریم. در دوسال گذشته سرمایه بانک  از ۲.۴ به ۸.۴ همت رسیده ایم وافزایش سرمایه داشته ایم.  

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به این سوال که کارمزد این بانک از اول دی ماه صفر می شود، تشریح کرد: کارمزد وام های زیر ۲۰ میلیون تومان را ما صفر کرده ایم. در بانک های قرض الحسنه میانگین ۳.۵ میلیون فقره وام دادیم که میانگین ریالی آن ۵۳ میلیون تومان است.لذا از اول دی ماه شروع کرده‌ایم کارمزد وام های زیر ۲۰ میلیون تومان را صفر کرده ایم که این رقم از سال آینده پله پله بالاتر می‌رود. البته الزاماتی هم نزد بانک مرکزی و دستورالعمل ها داشتیم که اگر آن را بدهند این افزایش سریع‌تر انجام می‌شود و به حمدالله محدودیتی در وام‌های خرد نداشتیم.  

انتهای پیام.  

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا