بورسبورس اوراق

آمادگی ۲ استان برای عرضه پساب در بورس انرژی

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب کشور از آمادگی ۲ استان برای عرضه پساب در بورس انرژی خبر داد و اعلام کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، اطلاعیه‌ عرضه پساب برخی استان‌ها تهیه شده و این اقدام در مرحله‌ای قرار دارد که پساب هر یک از استان‌ها می‌تواند وارد بورس شود.

کریمی

مسعود باقرزاده کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای ورود پساب‌ها به بورس اعلام کرد: اکنون هماهنگی‌های اولیه با بورس انرژی برای ورود پساب‌ها به این بازار صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته، پروتکل‌های مربوطه تنظیم و موافقت اولیه با مجموعه بورس انرژی انجام شده است.

باقرزاده کریمی خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، اطلاعیه‌ عرضه پساب برخی استان‌ها تهیه شده و این اقدام در مرحله‌ای قرار دارد که پساب هر یک از استان‌ها می‌تواند وارد بورس شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: اکنون ۲ استان آماده عرضه پساب در بورس هستند و به نظر می‌رسد بزودی اقدامات مربوط به ورود آن‌ها در بورس به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه عرضه پساب در بورس اقدامی مهمی است که می‌تواند مزایای قابل توجهی به همراه داشته باشد، افزود: با بازچرخاندن آب، ظرفیت جدیدی از منابع آبی به ویژه منابع آب پایدار برای صنایع ایجاد خواهد شد.

باقرزاده کریمی اظهار داشت: اکنون صنعت، بخش زیادی از منابع آبی خود را از منابع آبی متعارف مانند آب‌های سطحی پشت سد یا آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌کند که از این آب‌ها می‌توان برای شرب استفاده کرد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: برخی از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی از امکان استفاده آب پساب برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: با توجه به این که پساب‌ها تضمین کننده آب پایدار برای صنایع هستند، امکان استفاده صنایع از پساب به عنوان فرصتی بسیار مناسب تلقی می‌شود که در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

باقرزاده کریمی با تاکید بر این که این اقدام نه تنها برای صنایع مفید است بلکه برای حمایت از منابع آبی با ارزش خواهند بود، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تغییر اقیلم موجود، صنایع می‌توانند از این آب‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا