بورسبورس اوراق

سبد تولید برق در کشور متنوع سازی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کرده و مشکلات تأمین برق در فصل زمستان و تابستان را برطرف کند.

غلامحسین کرمی

غلامحسین کرمی، نماینده مردم استان بوشهر درباره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه و همچنین توسعه نیروگاه‌های زیست توده، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: در برنامه هفتم توسعه بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار تاکید شده و نظر مسئولان و مقامات عالی کشور بر این موضوع کاملا مثبت است.

وی به نبود تنوع در سبد تولید برق کشور و وابستگی بالای آن به گاز و محدودیت تأمین سوخت گاز، اشاره کرد و افزود: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از راهکارهای مؤثر در رفع ناترازی برق است که باید اراده جدی برای آن در کشور وجود داشته باشد.

تنوع‌بخشی سبد تولید برق

کرمی با تاکید به اینکه تنوع‌بخشی سبد تولید برق ضروری و از اولویت‌های کشور است، اظهار داشت: سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کرده و مشکلات تأمین برق در فصل زمستان و تابستان را برطرف کند.

توسعه نیروگاه‌های زیست توده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه به توسعه نیروگاه‌های زیست توده اشاره کرد و گفت: توسعه این نیروگاه‌ها هم به طور حتم می‌تواند موضوع ناترازی برق را حل کرده و کاهش آلودگی هوا را هم به دنبال داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس؛ با ارزیابی مثبت مسئولان کشور از توسعه این نوع نیروگاه‌ها بهتر است بستر برای آثار مطلوب و گسترده آن فراهم شود چرا که زیست توده، سهم بزرگی در میان دیگر انواع منابع انرژی‌های نو دارد و یکی از منابع بزرگ انرژی در دنیا به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا