بورسبورس اوراق

ظرفیت سازی بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی

یک کارشناس حمل و نقلی اعلام کرد: سرمایه‌گذاران صنعت حمل و نقل و ساخت و ساز می توانند ضمن شناخت بازار سرمایه، از ابزارهای مالی این صنعت بهره‌مند شوند.

همچنین بخوانید
مسکن

فرخ لطفی زاده کارشناس صنعت حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه و بهره‌مندی صنعت حمل و نقل به خصوص حمل و نقل دریایی از بازار سرمایه به منظور تامین منابع مالی آن، گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی سودده کند، سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل دریایی و بنادر است؛ این امر فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا تولیدکننده و فعال اقتصادی با کمترین هزینه بتواند صادرات داشته باشد.

وی افزود: آنچه که مسلم است، حوزه حمل و نقل دریایی آنطور که باید نتوانسته از فرصت‌ها و امکانات و ابزارهای بازار سرمایه استفاده کند. بنابراین، بهتر است سرمایه‌گذاران صنعت حمل و نقلی به ویژه دریایی ضمن شناخت بازار سرمایه، بتوانند از ابزارهای مالی این صنعت بهره‌مند شوند و بازار بستری برای تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی در این حوزه باشد.

لطفی زاده عنوان کرد: حوزه کشتیرانی در کشور نیازمند توسعه بیشتر است بنابراین سرمایه گذاران باید بیش از پیش نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش جذب شوند.

این کارشناس اظهار داشت: با توجه به حجم ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی در حوزه دریایی ضرورت دارد به سمت بهره‌مندی از ابزارهای مالی جدید که کشورهای توسعه‌یافته هم از آن استفاده می‌کنند، حرکت کرد. لذا به نظر می‌رسد بازار سرمایه با داشتن ابزارهای مالی جدید ظرفیت بسیاری برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا