امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اقدامات راهبری در توزیع نهادهای دامی و فرآورده‌های پروتئینی

تمام دستورالعمل‌های حوزه کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آبان ماه سال جاری بر اساس آخرین شاخص‌های تعیین شده و استانداردهای ملی و ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور به روز رسانی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تمام دستورالعمل‌های حوزه کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آبان ماه سال جاری بر اساس آخرین شاخص‌های تعیین شده و استاندارهای ملی و ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور به روز رسانی شده است، این استاندارهای کیفی ناظر بر حساسیت بالاتر نسبت به سلامت نهاده‌های دام و طیور و محموله‌های فرآورده‌های پروتئینی است.

حسین شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در این خصوص گفت: این اقدام در راستای ضرورت کنترل کیفیت محمولات در زمان خرید و همچنین طی دوره ماندگاری در انبارها و سیلوهای استانی انجام شده تا محمولات با کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان دام و طیور برسد، همچنین مدیران استانی موظف شدند تا بر اساس استاندارهای جدید نسبت به کنترل‌های کیفی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف تعریف شده برای دفتر کنترل کیفی بازدیدهای ادواری از انبارها، سردخانه‌های ملکی و طرف قرارداد و همچنین محمولات موجود در انبارها برای مبادی ورودی شرکت متبوع نیز به طور مستمر انجام می‌پذیرد و در صورت مشاهده هر گونه عدم رعایت مفاد دستورالعمل‌ها راهنمایی و توصیه‌های لازم به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه به کارشناسان و مدیران استانی مربوطه ارائه می‌شود.

شیرزاد در پایان اظهار کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز و نیز خرید مازاد مرغ تولید داخل، ناظران کنترل کیفی به طور مستمر بر عملیات اجرایی کشتار، بسته بندی و انجماد محمولات استحصالی نظارت کیفی به عمل می‌آورند تا نهاده‌ها با کیفیت بالا و محموله‌های پروتئینی سالم به مراکز عمده مصرف ارسال شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا