انرژی

گام‌های تازه برای تنوع محصول و تولید ال‌ان‌جی در ایران

مدیرعامل ایران ال‌ان‌جی از تصویب احداث پلنت‌های مقیاس متوسط ال‌ان‌جی (MLNG) و هلیوم با تأکید بر بهره‌مندی از توان داخلی در شرکت مایع‌سازی گاز ایران خبر داد که به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دین‌محمد ایمانی گفت: تکمیل پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی مورد تأکید مسئولان ارشد کشور است، از این‌ رو نگاه سهامداران به این طرح نیز موضوعی ملی و با اولویت بالاست.

وی با بیان اینکه طرح ایران ال‌ان‌جی دارای ابعاد اقتصاد ملی، دیپلماسی انرژی و فناورانه است، افزود: در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه سهامداران طرح، اراده و عزم جدی برای فعال‌سازی آن به‌وجود آمد، از این‌ رو با تدابیر ۲۹ ماه گذشته متخصصان، این طرح از فهرست طرح‌های راکد خارج شد و بیش از یک دهه تعلیق آن پایان یافت.

مدیرعامل شرکت مایع‌سازی گاز ایران با یادآوری پیشرفت ۱۴ درصدی طرح در یک سال و نیم پیش تصریح کرد: پیشرفت متوازن و یکپارچه با اولویت‌های مهندسی در دستور کار است. در این مسیر به‌کارگیری حداکثری توان ملی، داخلی و شرکت‌های درون گروه اقتصادی صندوق‌ها نقش بسزایی در پیشرفت طرح دارد و تمرکز اصلی شرکت بر تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر مگاپروژه ال‌ان‌جی است.

طبق اعلام  وزارت نفت، ایمانی اظهار کرد: با تمرکز بر طرح ایران ال‌ان‌جی در عسلویه، در همین مدت دامنه فعالیت‌های این شرکت در بخش تنوع محصول و فناوری مایع‌سازی گسترش یافته است. در ماه پیش طرح تولید ال‌ان‌جی از طریق احداث پلنت مقیاس متوسط ال‌ان‌جی و هلیوم تصویب شد و به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا