ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برنامه‌های اقتصادی صدای ملت چیست؟

همزمان با نزدیک شدن به روز انتخابات دوازهمین مجلس شورای اسلامی، مطالبه اصلی مردم از لیست های انتخاباتی، مشخص بودن برنامه های اقتصادی شان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، انتخابات مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود و مردم نام گزینه‌های مورد نظر را در قالب رأی در صندوق‌های خواهند انداخت و در نهایت کسی که بیشتر رأی را بیآورد پیروز انتخابات خواهد شد؛ اما موضوع مهم برنامه‌ این افراد برای بهبود اوضاع کشور به ویژه در حوزه اقتصاد است. این روزها اقتصادی رنگ و بوی دیجیتال به خود گرفته و هرکس در هر گوشه ای کسب و کار اینترنتی خودش را راه انداخته است و از این جهت نسبت تصمیم گیریهای و اقدامات حوزه اینترنت از سرعت تا فیلترینگ حساس هستند. خبرگزاری ایسنا در گزارش‌های جداگانه، برنامه اقتصادی جریان های سیاسی به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال را بررسی می‌کند.

همچنین بخوانید

صدای ملت؛ از عدالت دیجیتال تا شاخص های بیمار اقتصاد

با آغاز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لیست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری و با حضور برخی چهره‌های اصلاح طلب و اعتدالی رونمایی شد. علی مطهری از اعضای این لیست، در نشست خبری اعلام لیست انتخاباتی این لیست، گفت که علت پیدایش آن، تمایل تشکل های سیاسی به شرکت در انتخابات و احساس وظیفه شان بود. این حزب در برنامه خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که می خواهند گوش شنوا و زبان گویای ملت باشند.

حزب مذکور در برنامه خود هشت هدف اصلی تعریف کرده که می‌توان به تحقق عدالت دیجیتال (افزایش سرعت، پوشش و آزادی اینترنت) و بهبود شاخص‌های اقتصاد بیمار ایران اشاره کرد. این حزب درباره هدف تحقق عدالت دیجیتال توضیح داده دسترسی آزادانه به اینترنت باکیفیت یکی از حقوق ملت است اما این حق به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شده است و برای تحقق این هدف مواردی از جمله حمایت از تصویب قوانینی که به گسترش پوشش اینترنت در کشور منجر می‌شود، مخالفت با قوانین شبیه آنچه درباره طرح مشهور «صیانت» مطرح بود و تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با حضور فعالان این حوزه را دنبال می‌کند.  

موضوعی که علی مطهری-سرلیست فهرست- طی روزهای گذشته بارها به آن اشاره و درباره آن صحبت کرده  و با اعلام مخالفت این حزب با موضوع فیلترینگ گفت: فیلترینگ به دو دلیلِ مسائل اخلاقی و سیاسی اعمال شده است که در صورت خوب شدن رابطه دولت با مردم اصلاً نیازی به فیلترینگ نیست.

مطهری سیاست فیلترینگ را نامناسب می‌داند و معتقد است: ناهنجاری‌های اخلاقی و مسائل سیاسی از عمده دلایل فیلترینگ اینترنت در ایران است. یکی از مسوولان کشور می‌گفت فساد در سکوهای داخلی در فضای مجازی بیشتر از اینستاگرام و سایر سکوهاست، چون آنها مجبور به رعایت قانون هستند اما سکوهای داخلی چندان در چارچوب قانون اقدام نمی‌کنند به همین دلیل فساد در سکوهای داخلی بیشتر است. بنده فکر می‌کنم اگر رابطه مردم با نظام خوب شود نیاز به فیلتر کردن نیست.

لیست صدای ملت همچنین درباره بهبود شاخص‌های اقتصاد بیمار ایران اعلام کرده است ایرانیان روزی نیست که با بحران اقتصادی در کشور دست و پنجه نرم نکنند. بهبود شاخص‌های اقتصاد ایران به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما صدای ملت در حوزه اقتصادی در حد توان خویش محورهایی را مانند رای ندان به طرح‌ها ولوایح تورم‌زا، تشدید نظارت بر روند مالیات‌ستانی از مردم و تلاش برای کاهش مخاطرات مالیات‌ستانی برحیات کسب و کارها، حمایت از قوانینی که به تقویت بخش خصوصی واقعی منجر می‌شود، اصلاح قوانین با هدف خروج بخش‌های نظامی و نهادهای شبه دولتی از اقتصاد و حمایت از قوانین توسعه دهنده اقتصاد سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر برای مقابله با ناترازی انرژی دنبال و پیگیری می‌کند.

بنابراین با توجه اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی همواره به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم در زمینه عملکرد دولت و مجلس مطرح می‌شود باید منتظر ماند و دید درصورت انتخاب این حزب از سوی مردم چقدر به موارد مطرح شده عمل می‌شود. در گزارش‌های آینده به سراغ سایر جریان های سیاسی خواهیم رفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا