اقتصاد کلان

برای نخستین بار فرآیند اخذ مجوزهای زمین پایه تدوین شد

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: برای نخستین بار فرآیند دریافت مجوزهای زمین پایه تدوین شد که از فروردین سال آینده ابلاغ می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، امیر سیاح در حاشیه هشتادمین جلسه هیات مقررات زدایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکل ترین مجوزها برای بخش تولید، مجوزهای زمین پایه بود، زیرا متقاضی ساخت واحدهای بزرگ صنعتی، خدماتی، بهداشتی و … به دلیل روشن نبودن فرآیند اخذ مجوز و استعلام های مورد نیاز همواره در این روند با چالش های متعدد مواجه می شد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید افزود: در راستای حمایت و تسهیل شرایط تولید تلاش کردیم تا فرآیند اخذ مجوزهای زمین پایه را مدون کنیم تا برای مقاضیان اخذ این نوع مجوز مشخص باشد که برای دریافت مجوزهای زمین پایه چه مراحلی را باید طی کند.

سیاح ادامه داد: تمامی روند دریافت مجوزهای زمین پایه مدون شده است و از فروردین سال آینده ابلاغ می شود.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در ادامه گفت: در حال حاضر یک میلیون هکتار از اراضی مرغوب و دارای زیرساخت کشور به دلیل مقررات حرائم بهداشتی که منطبق به دانش روز نیست، غیرقابل استفاده باقی مانده است. در این جلسه مقرر شد تا برای هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات زدایی سازمان دامپزشکی مقررات جرائم بهداشتی را با توجه به اطلاعات و علم روز بازنگری کند.

وی با تاکید براینکه برای تسهیل شرایط کسب وکار باید دستورالعمل ها چند ماه پیش از اجرا به فعالان اقتصادی اعلام شود، خاطرنشان کرد: تعیین ماهیت کالا به روال گذشته از سوی سازمان ملی استاندارد و تعویق یک ساله در اجرای دستورالعمل نشانه‌گذاری استاندارد از دیگر مصوبات هشتادمین جلسه هیات مقررات زدایی بود.

دبیر هیات مقررات زدایی گفت: در این جلسه مقرر شد تا شرکت‌های پخش استانی نیز در فرآیند توزیع دارو به رسمیت شناخته شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا