اقتصاد کلان

پیش‌بینی‌های سازمان تجارت جهانی نادرست از آب درآمد

رئیس سازمان تجارت جهانی گفت که تجارت جهانی، پس از اثبات انعطاف‌پذیری در طول همه‌گیری، ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، انگوزی اوکونجو ایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی اظهار کرد که ما باید سیستم تجاری چندجانبه را بازسازی و اصلاح کنیم، آن را برای هدف مناسب کنیم اما آن را بدیهی ندانیم. او افزود که سیستم تجارت جهانی به شدت تحت فشار است.

همچنین بخوانید

اوکونجو ایویلا گفت که تقاضا در اکثر اقتصادهای بزرگ، به جز ایالات متحده و هند کند است. در همین حال، جنگ‌ها و مشکلات مربوط به آب‌وهوا مانند خشکسالی که حمل‌ونقل از طریق کانال پاناما را کند می‌کند، به عرضه ضربه می‌زند. رئیس سازمان تجارت جهانی در چشم انداز اقتصادی اظهار کرد که ریسک‌ها در جهت نزولی هستند.

او گفت که حجم تجارت کالا برای سال ۲۰۲۳ احتمالاً کمتر از پیش‌بینی سازمان تجارت‌جهانی برای رشد ۰.۸ درصدی در ماه اکتبر است و افزود که پیش‌بینی رشد ۳.۳ درصدی در سال جاری و قبل از جنگ رژیم صهیونیستی و غزه نیز ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد. سازمان تجارت‌جهانی در حال کار بر روی به روزرسانی پیش‌بینی‌های خود است.

طبق گزارش بلومبرگ، سازمان تجارت‌جهانی در سال‌های اخیر به دلیل رقابت ژئوپلیتیکی بین ایالات‌متحده و چین، دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان که بر سر مسائلی از جمله فناوری نیمه‌هادی‌ها با هم درگیر شده‌اند، تضعیف شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا