صنعت، معدن، تجارت

ایجاد سیستم تهاتر برای رفع موانع صادرات و واردات ایران و روسیه

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای بررسی گسترش همکاری‌های صنعتی، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایدرو، بابک احمدی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار با اشاره به تجارب همکاری‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، بر گسترش همکاری دوجانبه در امر صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی تاکید کرد.

احمدی با اشاره به مشکلات بانکی و مالی، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت: بر اساس این مدل ساز و کاری تعریف می‌شود که مشکلات تبادلات مالی مرتفع می‌شود.

احمدی هدف از ارایه این پیشنهاد را رفع نیازهای صنعتی دو کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این پلتفرم هر چه زودتر عملیاتی شود تا با اجرایی شدن زودتر آن، تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقه‌مند به مشارکت در این مدل همکاری شوند.

بررسی تعیین نرخ مبادله بین ایران و روسیه

رییس مرکز صادرات روسیه (آر ای سی) هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه، از گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه در قالب پلتفرم پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به مکانیزم مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.

ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق ایدرو اطلاعات لازم از جمله نوع ماشین‌آلات و تجهیزات و شرکت‌های ایرانی را دریافت خواهد کرد، گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه حساب از مسایل مهم در بررسی این پیشنهاد است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا