اقتصاد کلان

با فساد دهه‌های ۸۰ و ۹۰ هم مقابله می‌کنیم

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی گفت: کسانی که در گذشته تخلف و یا فسادی را انجام داده بودند را رها نمی‌کنیم به طوری که در همین چند ماه گذشته با دو پرونده مهم در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ اقدام به انجام تخلف کرده بودند برخورد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا یزدی ـ رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی در مراسم  رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با هماهنگی سه قوه تمامی تلاش خود را برای مبارزه  فساد  در تمامی بخش‌ها انجام  می‌دهیم و  به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان  این اطمینان  را می‌دهیم   برای توسعه کشور فضای رقابتی و  مسیر سالم بدون فساد اقتصادی را  ایجاد کنیم.

وی افزود: اقدامات موثری در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی صورت گرفته و امروز هم با رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد  به طور قطع اگر تخلفی رخ دهد به فوریت این تخلف مشخص و اعلام می‌شود.

مسئول هماهنگی قوای سه گانه در مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد: در تلاش هستیم که با هماهنگی دولت و دو قوه دیگر به سمت آینده‌ای برویم که سلامت اداری در آن وجود داشته باشد و  فسادی روی ندهد.

یزدی با بیان اینکه هر فسادی که رخ دهد و یا اقدامی در راستای فساد باشد به فوریت مچ آن گرفته شده و مراحل  رسیدگی قضایی آن طی می شود، گفت: کسانی که در گذشته هم تخلف و یا فسادی را انجام داده بودند را رها نمی‌کنیم به طوری که در همین چند ماه گذشته با دو پرونده مهم در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی  که در دهه ۸۰ و ۹۰ اقدام به انجام تخلف کرده بودند برخورد شد.

یزدی اظهار کرد: برخی از مسیرهای تخلف و فساد در حوزه های مالیات، گمرک، زمین خواری را از طریق ایجاد شفافیت و اجرای دولت الکترونیکی را گرفتیم.

 او گفت: برخی از قوانین مانع از رسیدن اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر بودند که در صدد اصلاح آنها هستیم.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: با شفافیتی که در این دولت در بین دستگاه ها ایجاد شده توانستیم  جلوی برخی از مفاسد را بگیریم و  دستگاه‌های مختلف اعم قوه قضائیه  و مجریه به صورت پیوسته این موضوع را پیگیری می کنند.

به گفته یزدی هیچ فساد و تخلفی  با راه‌اندازی این سامانه  مصون نیست و  هیچ فردی دیگری با راه اندازی فرآیند پیشگیری و مقابله با فساد از زیر بار قانون فرار نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا