صنعت، معدن، تجارت

تداوم تولید پژو پارس برای سال آینده

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت که به احتمال زیاد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی اسلام پناه در مصاحبه با صدا و سیما اظهار کرد: در شورای عالی استاندارد روی قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنهاست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای رفع دغدغه ثبت نام کنندگان، تولیدکننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند از این رو همانطور که به تولید کننده فرصت داده بودیم که تولید خودش را ادامه دهد با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین‌المللی از بابت تست‌هایی که از آنها خواسته‌ایم واصل شود.

وی پیش بینی کرد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص شود.

این در حالیست که ۲۴ دی ماه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر قانون استانداردهای اجباری در صنعت خودرو، گفت: قطعاً این قانون اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز بایستی خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند و گروه صنعتی ایران‌خودرو هم تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد. پس از مدتی مدیرعامل ایران‌خودرو از رایزنی با سازمان استاندارد برای تداوم تولید تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای سال آینده اگر مجوز تولید با استانداردهای فعلی صادر نشود، خودروی جایگزین با استانداردهای بهتر برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا