انرژی

یارانه‌های انگلیس برای نیروگاه‌های سوخت فسیلی رکورد زد

انگلیس همچنان به پرداخت یارانه به نیروگاه‌های متکی به سوخت فسیلی در نیمه دوم دهه جاری ادامه داده و این نیروگاه‌ها برای فعال ماندن، پول می گیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی، انگلیس، بازار ظرفیت برق خود را در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد و به تولیدکنندگان برق در ازای قابل دسترس کردن ظرفیت تولید، پول می دهد تا وجود برق کافی برای تامین تقاضا را تضمین کند.

همچنین بخوانید

طبق اطلاعات منتشره، شبکه برق انگلیس، در مجموع حدود ۴۳ گیگاوات ظرفیت تولید برق خریداری کرده است.

مزایده ظرفیت که تضمین می کند انگلیس برق پشتیبان کافی دارد، برای سال ۲۰۲۷-۲۰۲۸، به رکورد ۶۵ پوند در هر کیلووات ساعت در سال رسید. حدود ۶۷ درصد از ۴۳.۴ گیگاوات ظرفیت اختصاص یافته، نصیب نیروگاه‌های گازسوز شد که منعکس کننده چالش برای یافتن یک جایگزین پاک است.

هدف از این مزایده، اطمینان از این است که ظرفیت تولید برق کافی برای تامین تقاضای آتی وجود دارد. نیروگاه‌های برقی پول دریافت می‌کنند تا به پوشش هزینه‌های آنها یا هزینه‌های ثابت حتی اگر همیشه نیاز نداشته باشند، کمک کند. گاز به میزان فزاینده تنها زمانی برق تولید خواهد کرد که خورشیدی نمی‌تابد و بادی نمی‌وزد. انگلیس شبکه برق پاک تا سال ۲۰۳۵ را هدف گذاری کرده است که لازم است فناوری مهار آلایندگی مانند جذب کربن، به کار گرفته شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیروگاه‌های فعلی برای یک سال قرارداد می‌گیرند در حالی که ظرفیت تازه ساخت یا نوسازی شده، قراردادهای طولانی‌تری ۱۵ ساله دریافت کرده اند. ذخیره سازی باتری هم بیش از یک گیگاوات از این قراردادهای طولانی را دریافت کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا