انرژی

همکاری موثر روسیه با ایران در چارچوب اوپک پلاس

معاون نخست وزیر روسیه در سفر روز چهارشنبه خود به تهران، اعلام کرد: روسیه به طور موثری با ایران در چارچوب اوپک پلاس، همکاری دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، الکساندر نواک همچنین اظهار کرد: روسیه و ایران باید کار برای کاهش ریسک های مربوط به زیرساخت انتقال گاز را تحکیم کنند.

همچنین بخوانید

دیپلمات نفتی روسیه گفت: تولید فعلی نفت روسیه، حدود ۹.۵ میلیون بشکه در روز است و پیش بینی می شود تولید نفت و میعانات این کشور در سال ۲۰۲۴، بین ۵۲۰ تا ۵۳۰ میلیون تن باشد.

وی همچنین افزود: هنوز زود است درباره تمدید کاهش تولیدی که اوپک پلاس در سه ماهه اول به اجرا گذاشته است، صحبت شود.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین گفت: روسیه قصد ممنوعیت صادرات دیزل را ندارد و ممنوعیت صادرات بنزین هر زمانی که بازار دچار اشباع شود، رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد وضعیت در بازار داخلی محصولات نفتی، باثبات است و این یک اقدام، پیشگیرانه بوده است و اکنون، کمبودی نداریم. ما به دنبال تضمین توازن عرضه و تقاضا در آینده هستیم.

روسیه سه شنبه هفته جاری، فرمان ممنوعیت شش ماهه صادرات بنزین از اول مارس را صادر کرد تا در بحبوحه افزایش تقاضای مصرف کنندگان و کشاورزان و تعمیرات پالایشگاهی، قیمتها باثبات بماند.

به گفته دو معامله گر و طبق محاسبات رویترز، این ممنوعیت به کاهش ۵.۷ درصدی قیمت عمده فروشی بنزین در بازار داخلی روسیه طی دو روز گذشته، منجر شد. با این حال، قیمت دیزل هم در دو روز گذشته، ۳.۷ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در سفر نواک به تهران، جواد اوجی، وزیر نفت ایران اعلام کرد شرکت‌های روسی آماده مشارکت در پروژه های تولید پتروشیمی در ایران هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا