بورسکسب و کار

ثبت‌نام سجام برای دریافت سود اوراق و سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری الزامی شد!

طبق ابلاغیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از تاریخ ۱۲/۱۲/۱۴۰۲ سود نمادهای مربوط به انواع اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری صرفا از طریق شبای اعلامی در سامانه سجام پرداخت خواهد شد؛ از همین رو تمامی دارندگان حساب‌های سرمایه‌گذاری باید در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کنند.

به منظور رعایت مفاد چک لیست ابلاغیه جدید شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، در هنگام ثبت درخواست صدور، وجوه باید از حسابی واریز شود که به نام شخص ثبت‌کننده درخواست باشد و هرگونه مغایرت در اطلاعات هویتی شخص واریزکننده و شخص ثبت‌کننده درخواست، موجب عودت وجوه توسط مدیر صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود.

سامانه سجام چیست؟

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سامانه سجام) را با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و … راه‌اندازی کرد.

همچنین بخوانید

با استفاده از سامانه سجام، هر شخص تنها با یک‌بار ثبت اطلاعات و احراز هویت، امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت..

خدمات سامانه سجام

کاربران با یک‌بار ثبت‌نام کردن در سامانه سجام، از خدمات زیر بهره‌مند می‌شوند:

  • دسترسی به تمامی سرویس‌های بازار سرمایه

  • عدم نیاز به احراز هویت دوباره در مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و …

  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام

  • تغییر اطلاعات کاربری از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه به صورت مستقیم

  • امکان دریافت و پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی در بازار سرمایه به شماره حساب اعلامی متعلق به کاربر، در سامانه سجام

  • امکان تغییر شماره حساب کاربر در صورت نیاز به صورت مستقیم

امکان احراز هویت سجام در سوپر اپلیکیشن تاپ

از آن‌جایی که ثبت‌نام و احراز هویت سجام برای کلیه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، به منظور خرید‌وفروش سهام و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری ضروری است، از همین‌رو سوپر اپلیکیشن تاپ در کنار صدها سرویس دیگر، امکان ثبت‌نام و احراز هویت سجام را نیز برای تمامی کاربران خود به صورت آنلاین ایجاد کرده است. برای دانلود و نصب اپلیکیشن تاپ به سایت تاپ به آدرس https://top.ir مراجعه کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا