خودروکسب و کار

خرید روغن هیدرولیک با کیفیت تضمینی


برای کاهش ساییدگی، خوردگی، رسوب و بهبود عملکرد قطعات دستگاه بایستی در خرید روغن صنعتی نظیر خرید روغن هیدرولیک با برند های مختلف دقت نمایید.

روغن هیدرولیک مایعی است که در سیستم‌ های هیدرولیک برای انتقال قدرت و حرکت استفاده می ‌شود. این نوع روغن نقش حیاتی در عملکرد صحیح سیستم‌ های هیدرولیک دارد و با توجه به نیازها و عملکرد سیستم، در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. انتخاب روغن هیدرولیک متناسب با نیازهای هر سیستم، برای حفظ کارایی و عمر سیستم ضروری است. در ادامه به بررسی نکات مهم در خصوص خرید روغن هیدرولیک می ‌پردازیم.

روغن هیدرولیک چیست؟

موتورها و پمپ های سیستم‌ های هیدرولیک به هنگام کار، گرمای بسیار زیادی تولید می‌ کنند. روغن های هیدرولیک ضمن انتقال قدرت و بهبود حرکت قطعات، با خارج کردن گرما تولید شده، مانع از خرابی قطعات داخلی سیستم هیدرولیک به مرور زمان می شوند.

همچنین بخوانید

از جمله وظایف روغن هیدرولیک می توان به انتقال نیروی تولید شده توسط پمپ به سایر اجزا، روانکاری و کاهش اصطکاک، محافظت از قطعات در برابر خوردگی و سایش و کنترل دما از طریق جذب گرما اشاره کرد.

انواع روغن هیدرولیک

قبل از خرید روغن هیدرولیک باید ابتدا با انواع دسته بندی های آن آشنا شوید. انواع روغن‌ هیدرولیک بر اساس نوع پایه و عملکردشان شامل موارد زیر هستند.

روغن ‌های هیدرولیک با پایه روغن معدنی

این روغن ها از تصفیه نفت خام به دست می آیند و رایج ‌ترین نوع روغن ‌های هیدرولیک هستند. از مهمترین ویژگی های این روغن ها می توان به پایداری حرارتی و اکسیداسیون بالا، قیمت مناسب و کارایی خوب آنها اشاره کرد.

روغن ‌های هیدرولیک با پایه روغن مصنوعی (سنتتیک)

این روغن ‌ها از مواد شیمیایی ساخته می شوند. از نظر عملکردی برتر از روغن‌ های پایه معدنی هستند و در دماهای بالا و پایین کارایی بهتر و عمر طولانی تری دارند. همین موضوع علت استفاده از این روغن در سیستم های هیدرولیک پیشرفته است.

روغن ‌های هیدرولیک ضد اشتعال

این نوع روغن‌ ها برای استفاده در سیستم‌ های هیدرولیک در معرض خطر آتش ‌سوزی مناسب هستند. روغن های هیدرولیک بر پایه آب نمونه ای از روغن های هیدرولیک ضد اشتعال هستند.

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب

برای خرید روغن هیدرولیک و انتخاب روغن مناسب، باید به مواردی مثل نوع سیستم هیدرولیک، شرایط کارکرد سیستم مثل فشار و نوع بارگذاری و مشخصات فنی روغن مثل ویسکوزیته، شاخص گرانروی، نقطه اشتعال و نقطه انجماد توجه کرد.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک از مهمترین محصولات در قطعات هیدرولیکی است که بایستی به طور مداوم، آن را مورد بررسی قرار داد زیرا کارایی هر چه بهتر خودرو، بستگی به تعویض به موقع روغن هیدرولیک دارد.

اگر تعویض روغن هیدرولیک را به درستی و با برنامه پیش ببرید حرکت فرمان بسیار نرم تر و در نتیجه رانندگی راحت تری خواهید داشت. همانطور که می دانید روغن باعث کاهش اصطکاک و ساییدگی می شود. با تعویض به موقع روغن هیدرولیک می توانید اصطکاک لاستیک و فرمان را کاهش داده و حرکت نرم و سریع تر را در خودرو حس کنید.

تشخیص زمان تعویض روغن هیدرولیک به شیوه رانندگی و مدل ماشین بستگی دارد. در حالت کلی با طی ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر می توانید روغن را تعویض نمایید

نکات مهم هنگام خرید روغن هیدرولیک

برای اطمینان از کیفیت و کارایی روغن هیدرولیک، از برندهای معتبر و شناخته شده که دارای گواهی نامه های معتبر از مراجع ذی صلاح هستند خرید کنید. همچنین هنگام خرید به تاریخ تولید روغن هیدرولیک توجه کرده و هنگام استفاده از روغن در سیستم هیدرولیک به نکات ایمنی توجه کنید.

قیمت و خرید روغن هیدرولیک

برای اطلاع از قیمت و خرید روغن هیدرولیک می توانید به فروشگاه های معتبر روغن صنعتی مراجعه نمایید. این فروشگاه ها هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین پاسخ گوی نیاز های شما هستند.

خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی با توجه به نقش اساسی آن در روانکاری و محافظت از قطعات متحرک در ماشین ‌آلات و تجهیزات صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع روغن نقش حیاتی در عملکرد صحیح و عمر طولانی تجهیزات دارد و انتخاب نوع مناسب آن برای هر کاربردی ضروری است.

انواع روغن صنعتی

روغن‌ های صنعتی نیز مانند روغن های هیدرولیک بر اساس نوع پایه و کاربردشان به گروه های مختلف تقسیم می شوند. انواع روغن صنعتی شامل روغن های صنعتی با پایه روغن معدنی، روغن های صنعتی با پایه روغن مصنوعی (روغن سنتتیک) و روغن های صنعتی مخصوص مانند روغن‌ های توربین، روغن ‌های دنده، روغن ‌های کمپرسو و غیره است.

نکات مهم هنگام خرید روغن صنعتی

قبل از خرید روغن های صنعتی دفترچه محصولی که می خواهید روغن صنعتی را در آن استفاده کنید به صورت کامل مطالعه کنید زیرا سازنده تجهیزات معمولاً نوع و مشخصات روغن مناسب برای تجهیزات را براساس نوع و کارکرد سیستم در این دفترچه ذکر می کند. سپس مشخصات فنی روغن مانند ویسکوزیته و شاخص گرانروی و سایر اطلاعات مهم را مطالعه کنید.

در گام بعد در مورد برندهای موجود در بازار از نظر کیفیت و کارایی اطلاعات کسب کرده و علاوه بر توجه به گواهی نامه های معتبر به مواردی مانند قیمت و تاریخ تولید روغن توجه نمایید.

قیمت روغن صنعتی

برای اطلاع از قیمت روغن صنعتی می‌توانید به فروشگاه‌ های لوازم صنعتی، نمایندگی ‌های برندهای معتبر و فروشگاه‌ های آنلاین مراجعه کنید. همچنین اگر در انتخاب روغن صنعتی مناسب برای نیاز خود تردید دارید، از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

فیدار اویل فروشگاه اینترنتی انواع روغن های صنعتی، گریس نسوز، روغن گیربکس و سایر محصولات مرتبط با صنایع است. با مراجعه به سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com می توانید قیمت انواع روغن های صنعتی برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و با کمک کارشناسان فروش فیدار اویل اقدام به خرید روغن صنعتی متناسب با نیاز خود نمایید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا