انرژی

جزییات ‌تولید و مصرف برق خوزستان در ۱۱ ماهه امسال

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری ۴۱ هزار و ۶۲۹ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است، گفت: این میزان برق تولیدی نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کل تولید برق استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲، ۴۱ هزار و ۶۲۹ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: انرژی مصرفی در ۱۱ ماهه امسال برابر با ۴۱ هزار و ۴۳۰ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در بهمن ماه نیز ۲ هزار و ۵۵۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است، ادامه داد: از مقدار برق تولیدی در بهمن ماه ۱۴.۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۵.۱ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۳ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

اسدی عنوان کرد: از ۲ هزار و ۱۷۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در بهمن ماه، ۴۹ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۵۱ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۰۲ گیگاوات ساعت یک درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در بهمن ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۸۷۴ مگاوات نسبت به پیک بار بهمن ماه سال قبل، ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا