کسب و کار

همه چیز درباره تقویت حافظه دیداری

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا تقویت حافظه دیداری راه‌حلی است که می‌تواند به ما کمک کند در زندگی خود مطالب را راحت‌تر به یاد بیاوریم. به ‌طور کلی، حافظه بخشی از ذهن ماست که نقش تعیین ‌کننده و به‌ شدت مهمی در زندگی ما دارد. فرقی نمی‌کند که ما چند سال داریم،  تقویت حافظه اقدامی ضروری برای همه افراد است. با تقویت حافظه ما می‌توانیم راحت‌تر مطالب را به یاد بیاوریم و به ‌طور کلی زندگی بهتر و باکیفیت‌تری خواهیم داشت. شما امکان این را دارید که با انجام چند بازی برای تقویت حافظه دیداری، این بخش از حافظه خودتان را قدرت‌مندتر کنید. در دنیای امروز، تأکید زیادی روی بهبود شرایط حافظه میشود. پس اگر شما نیز به ‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما همراه بمانید.

حافظه دیداری چیست؟

 

از دید دکتر ماکان آریا پارسا فرقی نمی‌کند که شما به ‌دنبال تقویت حافظه دیداری کودکان هستید یا می‌خواهید حافظه خودتان را بهبود ببخشید، قاعدتاً قبل ‌از هر کاری بهتر است که با مفهوم این بخش از حافظه انسان آشنا شوید. چشم‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدنمان برای دریافت اطلاعات می‌باشند. قسمتی از ذهن که وظیفه ثبت اطلاعاتی که از طریق چشم‌ها انتقال پیدا می‌کنند را دارد، با عنوان حافظه‌ی دیداری شناخته می‌شود. این نوع حافظه، بخش‌های متفاوتی دارد که هر کدام از این بخش‌ها وظیفه خودشان را بر عهده دارند. طبق اطلاعات موجود حافظه دیداری نقش بسیار مهمی در روند یادگیری ما دارد و بدون آن یاد گرفتن بسیاری از مباحث و مطالب برای ما سخت می‌شود. مجموعه اقداماتی که برای بهبود شرایط حافظه انسانی انجام می‌شوند، با عبارت اقدامات مربوط به تقویت حافظه تصویری یا دیداری شناخته می‌شوند. یعنی هر کاری که شما برای بهبود شرایط حافظه خود انجام می‌دهید، می‌تواند در لیست این اقدامات دسته‌بندی شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین بخوانید

 

 

 

برای تقویت حافظه دیداری شناخت انواع آن ضروری است

 

طبق نظر دکتر ماکان آریا پارسا اگر به‌ دنبال تقویت حافظه تصویری کودکان و بزرگسالان هستید، بهتر است که با انواع این حافظه بیشتر آشنا شوید. به‌ طور کلی می‌توان گفت که سه دسته جامع برای حافظه دیداری وجود دارد. این سه دسته شامل حافظه‌ی دیداری حسی، حافظه دیداری کوتاه‌مدت و حافظه‌ی دیداری بلندمدت میشوند. حافظه‌ی دیداری حسی، حافظه‌‌ای است که به ما کمک می‌کند که چند ثانیه بعد ایجاد تغییر، ما همچنان درکی از فضای موجود داشته باشیم. حافظه دیداری کوتاه‌مدت همان چیزی‌ست که به ما کمک می‌کند تا چیزهایی که در لحظه حال حاضر می‌بینیم را در ذهنمان ثبت کنیم. اطلاعاتی که در حافظه دیداری کوتاه‌مدت ثبت می‌شوند می‌توانند برای چند ثانیه یا حتی در برخی موارد چند دقیقه در ذهن شما باقی بمانند. قاعدتاً در صورتی ‌که شما از این اطلاعات استفاده نکنید، آن‌ها را از یاد خواهید برد.‌ حافظه‌ی دیداری بلندمدت، حافظه‌ای است که می‌تواند به ما کمک کند از اتفاقاتی که در حال ‌حاضر رخ می‌دهند خاطره بسازیم و آن‌ها را به یاد بیاوریم.

حافظه دیداری چیست؟

مزایای تقویت حافظه دیداری

 

از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا شناخت مزایای تقویت حافظه دیداری در بزرگسالان، کودکان و نوجوانان، می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چرا باید حتماً از اقداماتی که در تقویت حافظه کاربردی هستند بهره ببرید. همه ما دوست داریم تا ذهن فعال و پویایی داشته باشیم و اتفاقات را راحت‌تر به ‌خاطر بیاوریم. این عامل، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث شده تا استفاده از خدماتی که مربوط به تقویت حافظه‌ی ما می‌شوند ضروری به ‌نظر برسند. تقویت حافظه تصویری یا دیداری می‌تواند به شما کمک کند تا فعالیت‌هایی مثل خواندن و نوشتن، ثبت خاطرات، ریاضی، نقاشی کشیدن، خطاطی کردن هنرهای دستی دیگر و… را راحت‌تر بیاموزید. البته مزایای استفاده از این اقدام تنها به مواردی که ما گفتیم محدود نمی‌شود. همان‌ طور که همه شما می‌دانید، ذهن انسان بخش‌های ناشناخته زیادی دارد. با توجه به ‌همین نکته، قاعدتاً تقویت بخش مربوط به حافظه دیداری، می‌تواند تأثیرات مثبت بی‌شماری در زندگی‌ شما داشته باشد.

 

 

 

بررسی روش‌های تقویت حافظه تصویری یا دیداری

 

شناخت روش‌های تقویت حافظه دیداری کودکان و بزرگسالان می‌تواند به شما کمک کند تا امکان این را داشته باشید که راحت‌تر به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید. در برخی موارد، شما امکان این را دارید که با بازی برای تقویت حافظه دیداری راحت‌تر به اهدافتان برسید. در برخی موارد دیگر، نیاز دارید تا تمرینات گوناگونی را انجام دهید تا امکان این را داشته باشید که حافظه دیداری خودتان را به حد پیشرفت مدنظر برسانید. اگر به ‌دنبال روش‌های تأثیرگذار در این زمینه هستید، حتماً با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

مزایای تقویت حافظه دیداری

تصویرسازی کنید

 

به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا از مهم‌ترین روش‌های تقویت حافظه دیداری تصویرسازی است. شما با تصویرسازی بخشی از مغزتان که حافظه تصویری در آن قرار دارد را به ‌کار می‌گیرید و همین موضوع باعث می‌شود تا این بخش از ذهن شما فعال‌تر شود. به ‌طور کلی تصویرسازی می‌تواند به شما کمک کند تا هماهنگی و ارتباط میان بخش‌های متنوع متفاوت ذهنتان را بیشتر کنید. شما از همین طریق می‌توانید به تقویت حافظه خود در بخش‌های متفاوت از جمله بخش دیداری بپردازید. به‌ طور کلی، تحقیقات نشان می‌دهند که هر چه شما بیشتر از ذهن خود کار بکشید، ذهن شما قدرت‌مندتر می‌شود.

پس فاکتورهایی که می‌توانند در تقویت حافظه به شما کمک کنند، فاکتورهایی می‌باشند که مربوط به بکارگیری بخش‌هایی متفاوت ذهن و کار کشیدن از آن‌ها میشوند. برای تصویرسازی، شما می‌توانید توصیفاتی را بخوانید و سعی کنید که با توجه به این توصیفات تصویری، فاکتور توصیف شده را در ذهن خود بسازید. این نکات به‌ مرور زمان کاری می‌کنند تا ذهن شما یاد بگیرد با دیدن اطلاعات هر چند کوتاه و جزئی، بتواند به ‌خوبی آن‌ها را به یاد بیاورد. در ادامه این اقدامات می‌توانند به تقویت حافظه شما کمک کنند.

منبع: سایت ariaparsa.com

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا