صنعت، معدن، تجارتکسب و کار

چرا ماشین ظرفشویی بوش قرص را حل نمی‌کند؟

 ظرف‌ ها در ماشین ظرفشویی بوش به خوبی شسته نمی ‌شوند؟ پس از هر بار شستشوی ظرف ‌ها در ماشین ظرفشویی بوش، مقداری مواد شوینده بر روی ظرف ‌ها باقی می ‌ماند؟ برای هر بار شستشوی خوب ظرف ‌ها در ماشین ظرفشویی بوش، مجبورید چندین بار برنامه شستشو دستگاه را تکرار کنید؟ اگر با هر کدام از این مشکلات دست‌ و پنجه نرم می ‌کنید، به این معنی است که قرص شوینده‌ای که از آن در ماشین ظرفشویی بوش استفاده می ‌کنید، به خوبی حل نمی ‌شود.

 

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

ظرف‌ ها در ماشین ظرفشویی بوش به خوبی شسته نمی ‌شوند؟ پس از هر بار شستشوی ظرف ‌ها در ماشین ظرفشویی بوش، مقداری مواد شوینده بر روی ظرف ‌ها باقی می ‌ماند؟ برای هر بار شستشوی خوب ظرف ‌ها در ماشین ظرفشویی بوش، مجبورید چندین بار برنامه شستشو دستگاه را تکرار کنید؟ اگر با هر کدام از این مشکلات دست‌ و پنجه نرم می ‌کنید، به این معنی است که قرص شوینده‌ای که از آن در ماشین ظرفشویی بوش استفاده می ‌کنید، به خوبی حل نمی ‌شود. متاسفانه حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش که به دلایل مختلفی رخ می‌ دهد، می‌ تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد و حتی به این دستگاه آسیب‌ های جدی برساند.

در ادامه ضمن بررسی تمامی دلایلی که منجر به حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی می‌ شوند و همینطور مشکلاتی که به دلیل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی به وجود می‌ آیند؛ شما را با بهترین مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی که می‌ تواند این مشکل را به بهترین شکل ممکن برای شما حل کرده و از آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی شما جلوگیری کند آشنا خواهیم کرد.

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش می‌ تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره کرده‌ ایم:

استفاده از قرص‌ های بی‌ کیفیت از برندهای ناشناس

استفاده از قرص ‌های شوینده بی ‌کیفیت که معمولا از برندهای ناشناس هستند، باعث می ‌شود که به خوبی در ماشین ظرفشویی حل نشوند. چراکه این دسته از قرص‌های شوینده دارای فرمولاسیون نامناسبی هستند که در دمای معمولی آب حل نمی‌ شوند. به همین همیشه توصیه می ‌شود که برای جلوگیری از بروز مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش از قرص‌ های شوینده باکیفیت از برندهای معتبر استفاده کنید.

مسدود شدن مسیر عبور قرص

گاهی‌ اوقات این احتمال وجود دارد که مسیر عبور قرص در ماشین ظرفشویی مسدود شده باشد که این موضوع می ‌تواند حل شدن قرص را مختل کند. اما مسیر عبور قرص در ماشین ظرفشویی چگونه مسدود می ‌شود؟ در واقع وجود موانع فیزیکی مثل تجمع ذرات غذا یا اجزای شکسته از ظروف در مسیر عبور قرص، می ‌توانند موجب مسدود شدن آن و همچنین مانع از رسیدن آب به قرص و در نتیجه حل شدن آن شوند.

اگر دلیل اصلی حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش این عامل باشد، می ‌توانید با یکی از بهترین مراکز تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش، یعنی نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در مشهد تماس بگیرید.

استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

یکی دیگر از عواملی که در حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش دست دارد، استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته است. چراکه قرص‌ های شوینده مانند هر محصول شیمیایی دیگری، دارای تاریخ انقضا هستند. استفاده از قرص ‌هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است ممکن است باعث کاهش کارایی و عدم حل شدن کامل آن‌ها در آب شود. بنابراین توصیه می ‌شود که حتما قبل از استفاده از قرص شوینده در ماشین ظرفشویی تاریخ انقضای آن را چک کنید.

تعمیر ظرفشویی در مشهد

خراب شدن دیسپنسر

خراب شدن دیسپنسر یکی دیگر از مه‌ترین دلایلی است که در حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش نقش دارد. اگر با دیسپنسر آشنایی ندارید، لازم است بدانید که دیسپنسر محفظه‌ای است که قرص شوینده در آن قرار می‌گیرد و باید هنگام شروع به کار ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظرف ‌ها باز شود تا قرصی که در آن قرار داده‌‌اید، وارد محیط دستگاه شود. اگر دیسپنسر خراب باشد یا به درستی باز نشود، قرص در معرض آب قرار نگرفته و در نتیجه حل نخواهد شد.

تعمیر یا تعویض دیسپنسر ماشین ظرفشویی، یکی از مهم‌ترین خدماتی است که از سوی نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد به مشتریان ارائه می‌ شود. بنابراین اگر عامل خرابی ماشین ظرفشویی شما نیز درست کار نکردن دیسپنسر باشد، در کسری از زمان توسط کارشناسان این مرکز برطرف خواهد شد.

چیدمان نامناسب ظروف داخل دستگاه

تمام افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند به خوبی می‌ دانند که تمیز کردن ذرات غذا از روی ظروف و سپس چیدمان درست آنها در ماشین ظرفشویی؛ دو عامل مهم در نگهداری و استفاده درست از این دستگاه است که طول عمر آن را افزایش می ‌دهد. از طرفی اگر چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی نامناسب باشد آب به صورت یکنواخت در داخل دستگاه پخش نمی‌شود و به قرص شوینده نمی ‌رسد. این مسئله می‌تواند حل شدن قرص را مختل کرده و باعث کاهش کیفیت شستشو شود.

مشکلات مربوط به حسگر یا کلید سوئیچ

یکی دیگر از عواملی که در حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش نقش دارد و به راحتی توسط تکنسین‌ های نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش مشهد برطرف می‌ شود، خرابی حسگر یا کلید سوئیچ است. چراکه در برخی موارد، ممکن است مشکلات مربوط به حسگرها یا کلید های سوئیچ دستگاه باعث شوند که برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی به درستی اجرا نشود. این مشکل می ‌تواند بر دما و فشار آب تاثیر گذاشته و درنتیجه موجب حل نشدن قرص شود.

نامناسب بودن دمای آب

و اما آخرین عاملی که موجب حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش می‌ شود، نامناسب بودن دمای آب این دستگاه است. چراکه دمای آب نقش مهمی در حل شدن قرص شوینده دارد. اگر دمای آب کافی نباشد، قرص به درستی حل نخواهد شد. ماشین ‌های ظرفشویی جدید معمولاً دارای تکنولوژی گرمایشی هستند که آب را به دمای لازم می ‌رسانند، اما اگر این تکنولوژی با مشکل مواجه شود دمای آب به اندازه کافی بالا نمی ‌رود و قرص به خوبی در ماشین ظرفشویی حل نمی ‌شود.

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش چه مشکلاتی را به وجود می‌ آورد؟

در صورت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش، مشکلات متعددی برای این دستگاه به وجود خواهد آمد که در ادامه به برخی از مهم‌ ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

کاهش کیفیت شستشو

یکی از رایج ‌ترین مشکلاتی که درصورت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش، به وجود می ‌آید و اکثر کاربران با دیدن این مشکل متوجه حل نشدن قرص شوینده می ‌شوند، کاهش کیفیت شستشو است. به گونه ‌ای که ظرف ‌ها تمیز شسته نمی‌ شوند و لکه ‌ها، چربی ‌ها و باقی ‌مانده غذاها روی آنها باقی می‌ مانند.

باقی ماندن مواد شوینده روی ظروف

زمانی که قرص شوینده به خوبی در ماشین ظرفشویی حل نشود، ذراتی از آن که حل نشده‌ اند بر روی ظروف باقی می‌ مانند. باقی ماندن مواد شوینده بر روی ظروف نه تنها باعث می‌ شود مجبور شوید برنامه شستشوی ظروف را دوباره تکرار کنید، بلکه ممکن است باعث ایجاد بوی ناخوشایند در ظروف شود.

آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی

درصورت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش ممکن است آسیب‌ های زیادی به این دستگاه وارد شود. چراکه ذرات باقی مانده از قرص شوینده که حل نشده‌اند در قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی جمع می ‌شوند و در نهایت موجب گرفتگی، خوردگی و آسیب به اجزای داخلی ماشین ظرفشویی می‌ شوند.

افزایش مصرف انرژی و آب

یکی دیگر از مشکلات ناشی از حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش که شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر درخصوص پرداخت پول برق و آب می ‌کند، افزایش مصرف انرژی و آب است. چراکه هر بار با تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی مجبور می‌شوید چندین بار برنامه شستشو را تکرار کنید. تکرار برنامه شستشو نیز میزان مصرف آب و برق را افزایش داده و درنتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی آب و برق خواهید شد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که درصورت مواجه شدن با این مشکل، به جای تکرار برنامه شستشو با نمایندگی ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. تا تکنسین‌ های این مرکز در آدرس مورد نظر حاضر شده و با عیب‌ یابی دقیق دلیل اصلی حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی را پیدا کرده و در کسری از زمان به صورت تخصصی آن را برطرف کنند.

نمایندگی ظرفشویی بوش مشهد

چگونه می ‌توان مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش را برطرف کرد؟

اگر دلایل اصلی حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش، استفاده از قرص شوینده بی‌کیفیت، چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی و همچنین استفاده از قرص شوینده تاریخ مصرف گذشته باشد؛ به راحتی می‌توانید با خرید قرص شوینده باکیفیت از یک برند معتبر و شناخته شده، گذاشتن و چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی و توجه به تاریخ انقضای قرص شوینده قبل از استفاده از آن، مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی را برطرف کنید. اما اگر علت اصلی بروز این مسئله، مشکلات فنی باشد، کاری از دست شما برنخواهد آمد و باید با یک مرکز معتبر جهت تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

اگر ساکن کلانشهر مشهد هستید و به هر دلیلی ماشین ظرفشویی شما به مشکل خورده است، می‌توانید با نمایندگی تعمیرات ماشین های ظرفشویی بوش در مشهد، به عنوان معتبرترین مرکز تعمیرات انواع مدل ‌های ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید. به محض تماس با این مرکز و مشاوره تلفنی که از کارشناسان آن دریافت خواهید کرد، تکنسین‌ های نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد، در آدرس مورد نظر شما حاضر می‌ شوند.

سپس با عیب‌یابی دقیق و البته براساس تجربه زیادی که دارند در کسری از زمان، علت مشکل به وجود آمده برای ماشین ظرفشویی شما را پیدا کرده و هزینه دقیق تعمیر آن را با شما در میان می‌ گذارند. سپس درصورتی که تمایل داشتید، پروسه تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش را با دقت و سرعت بالایی به انجام می ‌رسانند. در پروسه تعمیرات اگر قطعه معیوب شده نیاز به تعمیر داشته باشد به صورت تخصصی آن را تعمیر می ‌کنند اما در غیر این صورت یک قطعه اورجینال و نو را جایگزین قطعه معیوب شده می‌ کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا