انرژی

تدوین شاخص امنیت گازی کشور برای نخستین بار در کشور

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: برای نخستین بار، شاخص امنیت گازی کشور تدوین شده تا مشخص شود تصمیم‌های مختلف چه تاثیری بر شاخص امنیت گازی و امنیت ملی کشور دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد صادق جوکار امروز در نشست تخصصی پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی و دومین سال تأسیس خانه گاز ایران با بیان اینکه خانه گاز ایران با ۳ هدف تاسیس شد، اظهار کرد: هدف این بود که سیستمی برای هشدار سریع در تهدیدها و فرصت‌ها باشد تا پس از تحلیل و بررسی، بر اساس آن رهنمود تعیین شود، در همین راستا با همه اندیشکده‌هایی که در حوزه گاز برنامه داشتند همفکری داشته‌ایم و شبکه پژوهشگران خوب کشور را شناسایی کرده‌ایم.

همچنین بخوانید

وی افزود: در ۲ سال گذشته در خانه گاز ضرورت مدیریت تقاضا و تقدم آن بر مدیریت عرضه را مطرح کردیم و برای نخستین بار به مرحله‌ای رسیدیم که شاخص امنیت گازی کشور را تدوین کردیم تا مشخص شود تصمیم‌های مختلف چه تاثیری بر شاخص امنیت گازی و امنیت ملی کشور دارد.

جوکار با بیان اینکه امنیت گازی کشور امنیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: باید به موضوع گاز راهبردی نگاه شود و برخی از چالش‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع بین‌المللی شده است، اظهار کرد: سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر بر همکاری با یکدیگر برای ایجاد امنیت بیشتر انرژی تاکید کردند.

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به برگزاری نشست وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: نشست‌های لازم برای برگزاری اجلاس وزرا از سوی خانه گاز ایران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا