انرژی

تولید برق ‌در خوزستان نیازمند توجه ویژه است

رییس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با اشاره به عقب‌افتادگی استان در موضوع تولید برق، خواستار توجه ویژه به این بخش شد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران بخش تولید، انتقال و توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، از کاهش احتمالی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان به دلیل کاهش بارندگی و ذخیره آب پشت سدها خبرداد و اظهار کرد: عبور از پیک برق ۱۰ هزار مگاواتی شبکه برق خوزستان نیازمند توجه به بخش نیروگاهی است تا نیاز به انتقال برق از سایر برق‌های منطقه‌ای به حداقل برسد.

همچنین بخوانید

وی افزود: با شرایط سختی رو به رو هستیم و عبور از این شرایط تنها با همدلی و همکاری همه مجموعه صنعت برق امکانپذیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و رییس شورای پایایی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای تقویت بخش انتقال و فوق توزیع پروژه‌های متعددی تعریف کرده است که برخی از آن‌ها وارد مدار شده و تلاش می‌شود تعداد دیگری تا نیمه‌ اردیبهشت وارد مدار شوند.

اسدی بیان کرد: در نشست شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گزارشی از وضعیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، ذخیره آبی سدها و تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد ارائه و بر اساس این گزارش‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی یادآور شد: برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، نشست‌های پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و نشست‌های مشترک شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با شرکت‌های توزیع به صورت مداوم در حال برگزاری است تا با تعامل و هماهنگی حداکثری، شبکه برای ورود به پیک مصرف آماده شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا