ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برقراری بیش از ۹۹ درصد ارتباطات روستایی در روز انتخابات

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی گفت: ما مشکل جدی در حوزه روستایی نداشتیم و براساس آماری که وزارت کشور داده است بیش از ۹۹ درصد ارتباطات ما برقرار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین  دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار شد و به گفته مسئولان ارتباطات در روز انتخابات کاملا برقرار بوده و به شکل پایدار آرا در شعب از مردم اخذ می‌شد چراکه در چند ماه گذشته در بخش‌های گوناگون وزارت ارتباطات با کار جهادی اقدامات مهم انجام شده، حتی در دورترین نقاط کشور هم امکان اخذ رأی فراهم شده است.

همچنین بخوانید

در واقع بیش از ۲۰۰ نفر از متخصصان حوزه ارتباطات در وزارت کشور برای ایجاد پایداری سامانه‌های انتخابات، به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش بودند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم با حضور در اتاق وضعیت ستاد انتخابات در وزارت کشور بر پایداری شبکه ارتباطی کشور نظارت کردند موضوعی که مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی هم به آن اشاره کرده است.

ایرج روحی- مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری- در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت ارتباطات در مناطق روستایی در روز برگزاری انتخابات اظهار کرد: ما در بحث انتخابات با توجه به اینکه احراز هویت به صورت برخط بود و برای اینکه اولین بار که درکشور انجام می شد لازم بود حتی یک ارتباطات چند دسترس هم برقرار شود.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در چند سال گذشته انجام شد، بیش از ۹۵ درصد روستاها به شبکه پرظرفیت متصل اند. در واقع ۹۵ درصد روستاها از نسل چهارم اینترنت (۴G) برخوردار هستند و ۹۹ درصد هم پوشش نسل دو را  دارند و این دو عامل باعث شد که از طریق  شبکه ملی یا از طریق نسل دو و از طریق کد ussd بحث احراز هویت انجام شود.

روحی در ادامه گفت: به صورت کلی در حوزه روستایی به جز مناطقی از استان سیستان و بلوچستان آن‌هم به‌دلیل سیل رخ داده، ما مشکلی نداشتیم و آمار وزارت کشور هم تایید می‌کند بیش از ۹۹ درصد ارتباطات در روز انتخابات برقرار بوده است. 

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی در پایان تأکید کرد: در تلاش هستیم در چند ماه آینده ۹۹ درصد را هم به نزدیک ۱۰۰ درصد برسانیم. این موضوع امیدآفرین است که توانستیم فاز اول الکترونیکی کردن رأی دهی که همان احراز هویت آنلاین است را انجام دهیم و ان شاءالله در فازهای بعدی وزارت کشور برنامه دقیق دارد بخش های دیگری از رأی‌گیری هم الکترونیک شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا