امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

امسال ۳۰۰ میلیون اصله نهال تولید شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیون اصله نهال در حوزه دو معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری و باغبانی وزارتخانه تولید شده است،

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری با بیان اینکه اولویت نخست ما حفاظت از منابع طبیعی، کاشت درخت و توسعه فضای سبز با مشارکت مردم است، گفت: به لحاظ تغییرات اقلیمی با شرایط غافلگیرکننده‌ای رو به رو هستیم و قبل از هر چیز همه باید به طور اساسی برای حفاظت از سرمایه‌ها و داشته‌ها و از مراتع، جنگل‌ها و درختان در هر نقطه‌ای تلاش کنیم.

وی صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست را واجب دانست و اظهار کرد: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با تغییر اقلیم، طرح بزرگ کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف از ۱۱ آذر سال گذشته آغاز شده است.

نیکبخت با بیان اینکه طی امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیون اصله نهال در حوزه دو معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری و باغبانی وزارتخانه تولید شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه منابع طبیعی و حدود ۶۰ میلیون نهال مثمر در حوزه باغبانی تولید شده و کاشت این نهال‌ها در حال انجام است.

وی افزود: تشکل‌ها، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، صیادان، عشایر و شرکت‌های تعاونی دست به دست هم داده‌اند تا این طرح ملی در مدت ۴ سال اجرا شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زراعت چوب نیز بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از نظر فنی بررسی‌هایی انجام داده تا بخشی از این طرح را با زراعت چوب، اقتصادی کند.

نیکبخت ادامه داد: یکی از فعالیت‌ها در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری است و این پروژه‌ها در توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب نقش مهمی دارند و از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا