امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

همه باید به کاهش سرعت تغییراقلیم با درختکاری کمک کنند

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری با بیان اینکه ایران در انتشار دی اکسید کربن رتبه ششم و ترسیب کربن رتبه ۴۲ را در جهان دارد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای ذخیره ترسیب کربن، درختکاری است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: همه باید به بازسازی و کاهش سرعت تغییر اقلیم در کشور با درختکاری و حفظ درخت کمک کنند.

وی افزود: تمام دنیا از جمله ایران درگیر تغییر اقلیم و تبعات شدید آن شده‌اند و اهمیت این موضوع در حدی است که کشورها در مجمع اقتصادی داووس در سال ۲۰۲۰ در سوئیس تصمیم گرفتند برای کاهش سرعت تغییر اقلیمی، یک تریلیون درخت در حوزه سرزمینی خود بکارند.

وی اظهار کرد: در سال ۲۰۲۱ نیز مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دهه بازیابی اکوسیستم را تعریف کرد.

جلالیان ادامه داد: ما نیز به تبع کنوانسیون‌های زیست محیطی بین‌المللی که متعهدشان هستیم یک پیمان نانوشته با مردم داریم مبنی بر اینکه تا سال ۱۴۰۴ یک میلیارد درخت در حوزه سرزمینی خود کشت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در انتشار دی اکسید کربن در رتبه ششم و در ترسیب کربن رتبه ۴۲ را در جهان دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای ذخیره ترسیب کربن، درختکاری است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری ابراز امیدواری کرد هر یک از ایرانیان، یک محیط‌بان برای حفظ درختان باشد و به ترسیب کربن و تلطیف هوا کمک کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا