صنعت، معدن، تجارت

۳۰ درصد کم‌فروشی در صنایع غذایی و شوینده

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: نتیجه طرح مقابله با کم‌فروشی انواع فرآورده‌های غذایی و شوینده، نشان داد که حدود ۳۰ درصد کم فروشی در این محصولات داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین طاهری درباره اجرای طرح رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار فرآورده از صنایع غذایی و شوینده، از واحدهای تولیدی مشمول این طرح در استان، از نظر کمی مورد بررسی و پایش قرار گرفت و حدود ۳۳ درصد کم فروشی در بسته‌بندی انواع فرآورده‌های صنایع غذایی (لبنیات – غذایی – غلات و حبوبات – تنقلات و شیرینی) و شوینده احصاء شده است.

به گفته وی، اداره‌کل استاندارد استان تهران در راستای انجام این وظیفه، علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، اقدام به خرید و توزین ۷۰۰۰ فرآورده از سطح بازار کرده که در پایان طرح، حدود ۳۰ درصد کم فروشی در محصولات مشخص شد.

طاهری با اشاره به اینکه پرونده متخلفین به مراجع ذی‌صلاح از جمله مرجع محترم قضائی ارجاع شد، ادامه داد: وضعیت عملکرد بیش از نیمی از واحدها از ابتدای اجرای طرح مورد قبول بوده است.

به گفته وی، از بین محصولات مختلف مشمول طرح، ۳۱.۴۱ درصد از صنایع غذایی، ۴۳.۱۵ درصد از صنایع لبنیات، ۸۲.۷ درصد از غلات و حبوبات، ۳۰.۱۷ درصد از تنقلات و شیرینی‌جات و ۱۴.۱۸ درصد از صنعت شوینده و شیمیایی پایش شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا