انرژی

منابع مالی اجرای طرح انتقال آب سهم ساوه و زرندیه از سد کوچری تقویت می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منابع مالی برای تسریع انتقال سهم آب ساوه و زرندیه از سد کوچری در سال آینده تقویت خواهد شد.

داوود منظور پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در جریان افتتاح پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان زرندیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به شهرستان زرندیه بخشی از پروژه های زیرساختی، شریانی، عمرانی، اقتصادی و شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در این سفر نیازهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و اجرای برخی طرح های توسعه ای هدف‌گذاری شد، تصریح کرد: موضوع بروزرسانی طرح آمایش سرزمینی و توسعه ای شهرستان زرندیه در دستور کار قرار گرفته و در راستای عملیاتی کردن این طرح برای سال آینده اجرای طرح های درمانی، آموزشی، راه‌های مواصلاتی، عمران و خدمات شهری و زیرساختی هدف‌گذاری شده است. همچنین در اجرای طرح توسعه زرندیه احداث مجتمع های فرهنگی و ورزشی باید دیده شود.

وی تصریح کرد: شهرستان زرندیه به نسبت ظرفیت و مزیت‌هایی که دارد از شاخص های توسعه ای پایین‌تری نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار است و با شاخص های ملی توسعه محور فاصله دارد.

معاون رییس جمهور در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تسریع در تخصیص اعتبار برای بهره برداری از پروژه انتقال آب سهم ساوه و زرندیه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان مرکزی گفت: طرح انتقال آب ساوه و زرندیه از سد کوچری از پروژه های مهم برای مقابله با تنش آبی در منطقه است.

وی با تاکید بر تسریع و تقویت منابع مالی این پروژه بزرگ عمرانی استان مرکزی برای بهره برداری از آن اظهار کرد: به دلیل اینکه این طرح، یک طرح بزرگ ملی است لذا طبیعتا منابع مالی بیشتری نیاز دارد و در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو اقدامات لازم برای تقویت منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح در سال آینده صورت خواهد گرفت.

استاندار مرکزی نیز گفت: در سفر معاون رییس جمهور به زرندیه علاوه بر افتتاح ۸۸ طرح عمرانی و اقتصادی در زرندیه در خصوص مشکلات و پروژه های نیمه تمام بحث و بررسی شد و برای اتمام پروژه های نیمه تمام مقرر شد اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

فرزاد مخلص الائمه با اشاره به طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه افزود: اجرای این طرح نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در سال آینده دارد که وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به طور جدی پیگیر تخصیص اعتبار هستند که البته برای بهره برداری از این پروژه نیاز به تخصیص اعتبار بیشتری است.

وی گفت: ساوه جزو پنج نقطه دارای تنش آبی کشور است و براین اساس از محل اعتبارات اضطراری از طریق وزارت نیرو حمایت مالی خواهد شد. سد الغدیر وضعیت مناسبی از نظر منابع آبی ندارد و مقرر شده است از طریق منابع مالی اضطراری برای تسریع در اجرای طرح تخصیص انجام شود.

وی به مرور مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برای تعیین تکلیف برخی پروژه ها اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبارات شتاب بیشتری به تکمیل پروژه ها خواهد داد و در این دولت نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام آغاز شده و با شتاب ادامه دارد، امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی روند بهره برداری تسریع یابد.

معاون رییس جمهور در سفر به شهرستان زرندیه پس از افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستان را به مقصد شهرستان خمین ترک کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا