انرژی

رئیس‌جمهور: اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی بر اراده دشمنان فائق آمده است

رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه فولاد زمزم ۳ خطاب به صنعتگران گفت: این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ که امروز (۱۸ اسفندماه) در اهواز انجام شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان و ۵۸ شهید فولاد خوزستان، اظهار کرد: روز خوبی است که در مشهد شهدای ایران اسلامی باشیم. در سرزمین ما می‌توانیم که حقیقتا حماسه آفرید و با ایستادگی و اخلاص برای ملت ایران افتخار آفرید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

رئیسی گفت: از تک تک این افراد تشکر می‌کنم و خدا قوت عرض می‌کنم. در هوای گرم خوزستان شبانه روزی تلاش کردند این کارهای بزرگ را جهت رشد اقتصادی کشور که دشمنان نمی خواهند رقم زدند اما اراده کرده‌اید و شکل گرفت.

وی بیان کرد: اجرای منویات رهبری را دشمن نمی‌خواهد، رشد تولید و ایجاد اشتغال را دشمن نمی خواهد اما شما اراده کردید و رخ داد. این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است. 

رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.
وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.
رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.

وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.

رئیسی گفت: به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای کارآمد شدن این مجموعه افتخاراتی است که آفریده شده است. این توانستن نشان می‌دهد که باز هم می‌توانید گام‌های بلندتری بردارید و کارهای بیشتری در این حوزه انجام دهید.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان حتما باید تولید و اشتغال را افزایش دهد چون می‌تواند.

رئیس جمهور گفت: با اقداماتی که می‌توان در این صنعت و انرژی انجام داد، باید کاری شود که ما بیکار نداشته باشیم. خانواده‌ها باید از بیکاری اعضای خانواده بیرون بیایند و ببیند کاری انجام می‌شود و گرهی گشوده خواهد شد.

وی افزود: توجه به مردم و توسعه‌یافتگی خوزستان در شهر و روستا بسیار مهم است. گزارش رکورد انجام مسئولیت‌های اجتماعی خوشحال‌کننده است اما باید بیشتر شود و کارهایی که اشتغال و تولید افزایش یابد، انجام شود.

رئیسی با اشاره به بهره‌بردای از میادین سپهر و جفیر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در میادین نفتی و معادن و به روز شدن ثروت‌های کشور از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که از اقدامات در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند. امروز بر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کردم زیرا با این کار اشتغال ایجاد و ارزش افزوده آن وارد جیب ملت ایران می‌شود.

رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی وزارت نفت در این سایت باید در مدت کوتاه این باشد که گازهای مشعل دیگر سوخته نشود و استفاده پد نفتی که باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: اینکه بخش زیادی از ۴۰ همت مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان هزینه شده است، کار بسیار خوبی است.

رئیسی گفت: به وزیر صمت، وزیر نفت و شرکت‌ها می‌گویم توجه به مسائل مردم برای ما بسیار اهمیت دارد. با این منابع مختلف و ثروت خوزستان می‌توانیم در این استان بیکار نداشته باشیم. باید تلاش شود در خوزستان بیکار نداشته باشیم تا خانواده‌های بسیاری از نگرانی بیماری اعضای خانواده بیرون بیایند. تاکید من به همه شرکت‌ها و همکارانم این است که ایجاد اشتغال را اولویت جدی قرار دهند.

وی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی به معنی آباد کردن شهر و روستا، رفع مشکلات مردم و ایجاد رفاه برای مردم و تامین مجموعه ورزشی و درمانی انجام شود.

رئیس جمهور گفت: جوان خوزستان باید احساس کند آثار مجموعه های فولادی برای استان خوزستان و همه جای کشور است. آنچه انجام می‌شود باید برای مردم تبیین شود. تبیین و روشن‌گری وظیفه همه ما است. گاهی همه آنچه انجام می‌شود گفته نمی‌شود یا بیان جامعی نیست یا گاهی پوشش داده نمی‌شود. باید این کارهای بزرگ برای مردم بیان و مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم تبیین شود.

وی در خصوص شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: وزیر صمت به برخی چالش‌ها یا کاستی‌ها از جمله قطع برق و گاز اشاره کرد که امروز توانستید نسبت به تولید برق روی پای خود بایستند و تولید برق در این کارخانه آغاز شد. به زودی خواهیم دید که برق در شرکت فولاد خوزستان قطع نخواهد شد و با تولید داخل نیروگاه، مولد برق ایجاد خواهد کرد تا برق خود را تامین کند و برق خانگی هم قطع نشود. این اقدام باید پرقدرت دنبال شود و این نیروگاه باید توانایی شرکت را افزایش دهد.

رئیسی با اشاره به بازدید امروز خود از صنایع خوزستان گفت: وقتی از نیروها پرسیدم و دیدم بومی هستند، خرسند شدم. یک جوان عرب، لر و دیگر اقشار باید احساس کند با این توانایی که دارد، زمینه فعالیت برای او وجود دارد که در خوزستان نیز این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: دستور مقام معظم رهبری به بنده این است که از دانایی‌ها و توانایی‌های کشور جهت رشد اقتصادی تولید و مهار تورم استفاده شود. دانش و دانایی را به توانایی ضمیمه کنید یعنی کار فناورانه و دانش بنیان رقم بزنید.

رئیس جمهور گفت: امروز می‌توانیم ایران اسلامی را پیشرفته و فن‌آور بنامیم. دشمن نمی‌خواهد اما ملت اراده کرده و رهبری دستور داده است و امیدواریم همه بتوانیم به وظیفه انقلابی و الهی‌مان عمل کنیم؛ ما می‌توانیم.

وی با اشاره به افتتاح نورد ورق عریض کارخانه فولاد آتیه افزود: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه که به دست جوانان ما و با سرمایه‌گذاری چهار همت رقم خورده است، مبارک باشد. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم برای آتیه باشد و مانند نامش در خاورمیانه بدرخشد.

رئیسی گفت: در جلسه الجزایر دیدیم مجمع سران از جمهوری اسلامی به دلیل افزایش تولید گاز و اقدامات در حوزه گازهای مشعل تشکر کرد. جمهوری اسلامی موفق شده است گازهای مشعل را در شبکه سراسری بیاورد و از ایجاد آلایندگی و از هدررفت گاز و ثروت ملی جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا