انرژی

باید از ظرفیت‌های خوزستان به درستی استفاده شود

رئیس جمهور گفت: همت مدیران با کفایت باعث شد امروز خوزستان به کارگاه عظیم و پرتلاشی تبدیل شود که هر روز گزارشی از یک افتتاح و بهره‌برداری داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز (۱۸ اسفند) در آیین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق خوزستان در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده که خدادادی است و مدیران باید از آن ها به درستی استفاده کنند. آب، برق، گاز نفت و منابع را داریم و  بحث مدیریت این منابع و مدیریت استفاده از آن را داریم. سخن این است که چه کنیم تا از این ظرفیت‌ها به نحو درست استفاده شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: افزایش بهره‌وری در هر سازمان و مجموعه‌ای بسیار اهمیت دارد .به مدیران توصیه می‌کنم ببینید آیا آنچه انجام می‌شود متناسب است و وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنید و فاصله را کم کنید.

رئیسی گفت: ۲۶ طرح در ۱۲ نقطه انجام شده و از همه پیمانکاران و کارشناسان تشکر می‌کنم و این بهره‌برداری به نام امام عصر (عج) بوده و به مردم تبریک می‌گوییم و امیدواریم مردم از اینها بهره‌مند شوند چون هدف ما رفاه مردم است.

وی افزود: امیدواریم این ۱۲ نقطه و ۲۶ طرح بتواند گشایشی برای مردم خوزستان باشد.

رئیس‌جمهور گفت: آغاز کار دولت همراه با مشکلات در جای جای کشور بود اما برای مردم خوزستان مشکلات ملموس بود چون مشکل فاضلاب شهری و تنش‌های آبی و… مطرح بود. همت مدیران با کفایت باعث شد امروز خوزستان به کارگاه عظیم و پرتلاشی تبدیل شود که هر روز گزارشی از یک افتتاح و بهره‌برداری داریم.

رییسی بیان کرد: خبر رکورد زدن کشت گندم در خوزستان، رفع تنش‌های آبی در بسیاری از مناطق، تلاش شبانه‌روزی و چند شیفت کار کردن مهندسان و کارگران برای رفع تنش آبی، بسیار خوب و مسرت بخش است و شکر خدا را دارد.

وی عنوان کرد: بنابراین است در شهر و روستا مشکل تنش آبی نداشته باشیم و حتما قابل دستیابی است و ممکن است برخی آن را دور ببینند اما ما آن را دست یافتنی می‌بینم.

وی گفت: برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید در خوزستان یادآوری شهید و شهادت و ایثار و از خود گذشتگی مردمی است که سالها برای عزت کشور تلاش کردند، ایستادگی و مقاومت کردند برای ماهایی که امروز مسئول هستیم.

رییس جمهور عنوان کرد: مسئولان، کارشناسان و پیمانکاران به ویژه قرارگاه سازندگی حضور مجاهدانه و حرکتی جهادی داشته باشند. رهبر فرزانه به همه ما تاکید کردند که خستگی و ناامیدی هرگز، باید با اخلاص و امید حرکت کرد.

یقین بدانید برخلاف خواست دشمن به اهداف خود خواهیم رسید و گزارشات امروز نوید موفقیت و پیروزی در همه عرصه‌ها برای ملت بزرگ ایران است. اینکه برخی بگویند مگر می‌شود؟ چرا تا الان نشده و اعتبارات کجاست؟ القای یاس و ناامیدی را باید از ذهن و منش خود دور کنیم. ما تابع رهبری هستیم که به ما امید می دهد.

وی با تاکید بر توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور و استان، عنوان کرد : اهواز در ابتدا دارای پنج طرح بود و بعد از مدتی به ۵۴ طرح رسید و سپس به ۱۵۴ جبهه کاری رسید. اهواز این ظرفیت را دارد که تبدیل به کارگاه شود. به هیچ عنوان دقت را فدای سرعت نکنیم. عجله‌ای برای افتتاح و بهره‌برداری نداریم. برخی پروژه‌ها و طرح‌های که قبل‌ها افتتاح شده باید دوباره روی آن کار کرد تا به بهره‌برداری واقعی برسد. کار باید به صورت واقعی تحویل مردم شود. مهم نیست که کار در چه دوره‌ای تمام شود مهم این است که در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .

وی تاکید کرد: مدیریت آب، برق و سوخت بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ اول مدیریت تولید دوم مدیریت مصرف مهم است. نباید مدیریت تولید ما را از مدیریت مصرف غافل کند. اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم و الگوی مصرف در آب و برق و…‌نباشد با مصرف نادرست از بین خواهد رفت. استفاده درست از نعمت الهی بسیار مهم است. نعمت را خوب بشناسیم بدانیم که از جانب خدا است و بعد تشکر کنیم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا