صنعت، معدن، تجارت

دیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

شوش- رییس جمهور با تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دیدار کرد و نسبت به دغدغه آنها برای واگذاری قطعی این شرکت به صنایع جانبی قول پیگیری جدی داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و مشاهده تجمع کارگران در ورودی شرکت پاک چوب، علاوه بر دیدار خود با تعدادی از نمایندگان این شرکت، معاون اجرایی و رئیس دفتر خود را برای بررسی مطالبه کارگران به میان آنها فرستاد.

اگر چه برنامه‌های فشرده رئیس جمهور در سفر یک روزه به خوزستان مانع از حضور وی در جمع کارگران هفت تپه شد ولی دستور رئیس جمهور برای حضور معاون اجرایی خود در جمع این کارگران موجی از امید و دلگرمی را میان آنها زنده کرد.

یک هزار نفر از کارگران شرکت هفت تپه با حضور در ورودی شرکت پاک چوب شوش محل حضور رئیس جمهور ضمن تجلیل از توجه ویژه رئیسی برای گره گشایی از شرکت هفت تپه، مطالبات خود را با فرستاده ویژه رئیس جمهور مطرح کردند.

«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی با حضور در جمع کارگران هفت تپه نسبت به پیگیری مطالبه این کارگران برای واگذاری قطعی شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر قول مساعد داد.

حجت الاسلام رئیسی هفتم اردیبهشت ماه امسال در جریان سفر استانی به خوزستان با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رئیس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کرده بودند لبیک گفته بود.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل‌های این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تا کنون به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیش رو دارد.

به همین دلیلی انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا