امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

یک هلدینگ کشاورزی در دزفول بهره‌برداری شد

دزفول- هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت دزفول با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، ظهر جمعه هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت دزفول با حضور «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسؤولان استانی و محلی جهاد کشاورزی بهره‌برداری و زمینه اشغال ۱۲۰ نفر فراهم شد.

این هلدینگ محصولات کشاورزی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌کند که قرار است با سفارت روسیه نیز مذاکراتی انجام شود تا صادرات آن دچار خلل نشود.

هلدینگ رحمت تجارت یک مجتمع تولیدی صادراتی است که تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی را به صورت متمرکز احداث و راه‌اندازی کرده است.

این شرکت تولیدی و صادراتی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در شهرستان دزفول احداث و راه اندازی شده و دارای بخش‌های مختلفی است که به صورت پیشرفته، مجهز و با نگاه ویژه به بخش صادرات احداث شده‌اند.

فاز نخست این هلدینگ یک سردخانه سه هزار تنی ۲ مداره جهت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی است.

فاز دیگر این هلدینگ نیز واحد سورتینگ، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات است که در این فاز نیز ضمن حمایت از اشتغالزایی پایدار روستایی برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

فاز سوم این هلدینگ نیز کارخانه تولید برنج عنبربو با برند رحمت تجارت و دارای سیب سلامت است که ظرفیت آن هشت هزار تن در سال است؛ با راه اندازی این کارخانه تلاش شده تا محصول راهبردی برنج با کیفیت و قیمت مناسب سر سفره مردم کشور قرار گیرد.

فاز چهارم این هلدینگ نیز کارخانه تولید و ذخیره خوراک دام بر پایه ذرت علوفه‌ای است که سالانه ۹۰ هزار تن سیلاژ ذرت علوفه‌ای تولید و در بسته‌بندی‌های ۳۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی تهیه و بین واحدهای سنتی و صنعتی خوزستان و دیگر استان‌ها توزیع می‌شود.

این هلدینگ کشاورزی در مجموع برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و سه هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه داشته است.

هلدینگ رحمت تجارت از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیرپوشش این هلدینگ برای تأمین خوراک دام قرار دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا