انرژی

ایجاد مرکز نوآوری کاتالیست حاصل همکاری دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح اولین مرکز نوآوری کاتالیست در این دانشگاه را اقدام مبارکی در راستای همکاری دانشگاه و صنعت دانست و گفت: این مرکز می‌تواند منشأ تحولاتی در حوزه استراتژیک صنعتی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر علیرضا رهایی امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و فناوری کاتالیست در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران، افزود: امروز اتفاق مبارکی رخ داد و مرکز نوآوری با همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: تعداد زیادی از کاتالیست‌هایی که می‌توانند منشأ تولیدات مهم در صنایع پتروشیمی باشند، از سوی این فناوران تولید شده است.

رهایی تاکید کرد: این مرکز با توجه به دستاوردهای دانشی که دارد، می‌تواند تحول‌آفرینی در صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به آن ایجاد کند. امیدوارم همکاری صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی منشأ تحول در حوزه کاتالیست که از حوزه‌های استراتژیک در صنایع پتروشیمی است، ایجاد کند.

امیرهومن کریمی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در آیین افتتاح این مرکز نیز در جمع خبرنگاران گفت: اینکه صنعتگران به شرکت‌ها اعتماد ندارند، حق دارند؛ چرا که سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش صنعتی شده و اینکه ما بخواهیم بخش صنعتی را به عنوان سعی و خطا برای محصولات خود قرار دهیم، مشکل‌ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این حوزه باید حاکمیت حمایت کند، اظهار کرد: حلقه گمشده در این میان در ۱۵ سال اخیر با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شد و این شرکت‌ها توانستند ارتباط گر میان بخش‌های صنعتی با دانشگاه‌ها شوند.

کریمی تاکید کرد: ما انتظار نداریم که صنعتگران به طور مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند، بلکه انتظار می‌رود ریسک‌های محصولات را پذیرش کنند و مجموعه‌های دولتی در این زمینه توانستند اقدامات مهمی را اجرایی کنند و حاصل این اقدامات، انجام کارهای بزرگ از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، تولید کاتالیست را از دستاوردهای این شرکت دانست و یادآور شد: ما توانستیم تولید این محصولات را در کشور به ثبات خوبی برسانیم و هم موفق شدیم بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه و امریکای جنوبی ایجاد کنیم و این همان تدبیری است که موجب شده حلقه‌های واسط شکل بگیرد.

وی، جذب تیم‌های فناور را از برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های محدودی در این مرکز مستقر شده‌اند، ولی در سال آینده امیدواریم بیش از ۵۰ شرکت جذب این مرکز شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا