ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اخراج کارمند معترض به قرارداد گوگل با ارتش رژیم صهیونیستی

گوگل کارمندی را که علنا به کار این شرکت برای ارتش رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بود، اخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در طول یک ارائه توسط مدیر شاخه گوگل در سرزمین‌های اشغالی، مهندس گوگل کلود برخاست و فریاد کشید: من حاضر نیستم فناوری بسازم که زمینه نسل‌کشی یا شنود را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید

گوگل در ایمیلی به پایگاه فناوری ورج، این خبر را که نخستین بار توسط شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش شده بود تائید کرد و گفت: اوایل هفته گذشته، کارمندی که در ارائه همکارش، وقفه ایجاد کرده و در رویداد رسمی تحت حمایت شرکت، مداخله کرده بود، اخراج شد. این رفتار صرفنظر از موضوع، درست نیست و این کارمند به دلیل نقض سیاست‌های ما، خاتمه خدمت یافت.

این اتفاق در کنفرانس فناوری سالانه اسرائیلی در نیویورک و در زمان ارائه باراک ریگِو، مدیرکل «گوگل اسرائیل» روی داد. مهندس اخراجی گوگل به پروژه نیمبوس اعتراض کرده بود که یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری دولت رژیم صهیونیستی برای دسترسی به خدمات ابری گوگل و آمازون است.

این مهندس گفت: پروژه نیمبوس، اعضای جامعه فلسطینی را در خطر قرار می‌دهد. نه به آپارتاید ابری. این کارمند، اندکی بعد، به بیرون از سالن کنفرانس هدایت شد.

گوگل بر سر مشارکت در پروژه نیمبوس هنگامی که این قرارداد در سال ۲۰۲۱ امضا شد، با انتقاد روبرو شد. صدها کارمند گوگل و آمازون، در نامه سرگشاده‌ای، علیه این قرارداد صحبت کرده و گفتند:‌ این فناوری‌ها به شنود بیشتر و جمع آوری غیرقانونی داده از فلسطینی‌ها کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش ورج، از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته، کارمندان گوگل به این قرارداد خدمات ابری اعتراض کرده اند و بیش از ۶۰۰ نفر، نامه‌ای را امضا کرده و از گوگل خواستند اسپانسرینگ کنفرانس Mind the Tech را متوقف کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا