ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی

سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به طور میانگین روزانه و در سه شیفت صبح، عصر و شب بالغ بر ۴۲۰ هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه در مرکز تجزیه و مبادلات لشگر پردازش می‌شود که با افتتاح این سیستم‌ها، حداقل ظرفیت تجزیه هوشمند ۲۲ هزار مرسوله در ساعت امکان پذیر می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت ۴۰ هزار تجزیه مکانیزه در ساعت خواهد رسید.

بنا بر اعلام، سیستم های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری های بکار رفته در  آن‌ها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از ۱۵۰ مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می کند.

از مزایای این سیستم ها می توان به اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر بواسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی اشاه کرد.

شایان ذکر است طراحی و تولید این سیستم‌ها توسط سه شرکت دانش‌بنیان و با توان داخلی و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت گرفته است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا