امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

عرضه خرما ۲۵ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای تره بار

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار از عرضه خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی بختیاری‌زاده، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: با توجه به تقارن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، مردم هم در تدارک خرید ماه مبارک و هم ایام عید هستند، از این رو حجم مراجعه بیشتر شده و در میادین شور و حال مضاعفی دیده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع تأمین خرما خاطرنشان کرد: توزیع خرما در دو مدل خرمای باکیفیت و مرغوب (مضافتی و کبکاب) در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.

بختیاری زاده گفت: خرما به‌صورت کامل در میادین میوه و تره‌بار از کشاورزان و باغداران خریداری و تأمین شده و این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار عنوان کرد: قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است و شهروندان تهرانی می‌توانند این محصول را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

وی افزود: هر کیلو گرم خرمای مضافتی ۹۳ هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب باکیفیت درجه یک و مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی هر کیلو گرم ۳۸ هزار تومان و بسته‌بندی سطلی هر کیلو گرم ۵۴ هزار تومان است.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار کرد: فروش خرما نسبت به روزهای قبل چند برابر شده است، چون شهروندان به کیفیت مطلوب کالا توجه دارند و آن را دنبال می‌کنند، اما از سمت ما محدودیتی برای عرضه وجود ندارد و تا پایان ماه مبارک رمضان با همین قیمت عرضه می‌شود.

میوه به مقدار کافی خریداری شد

بختیاری‌زاده درباره عرضه میوه شب عید گفت: میوه به مقدار کافی خریداری شده است، سیب و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده تا در صورتی که قیمت‌ها در بازار سیر صعودی داشته باشد این ذخیره‌ها توزیع خواهد شد، در این مسیر حدود ۲۵۰۰ تن سیب مرغوب و ۱۲۰۰ تن پرتقال مرغوب را ذخیره سازی کرده‌ایم و قیمت‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره بار متعادل است.

وی افزود: سیب زرد هر کیلو ۳۰ هزار تومان، سیب قرمز ۲۹ هزار تومان و پرتقال مرغوب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح میادین توزیع می‌شود و ۴۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر در میادین و بازارها عرضه می‌شود.

بختیاری‌زاده افزود: اجازه نمی‌دهیم تا قیمت میوه افزایش یابد و در صورت نیاز، سیب و پرتقال تنظیم بازاری وارد میادین خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی یک مدل سیب تنظیم بازاری با قیمت هر کیلو ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کرده که این سیب به صورت سبدی در سطح میادین عرضه می‌شود.

وی درباره توزیع سایر محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تصریح کرد: در حال حاضر محصولات لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی فروخته می‌شود و اقلام تعزیراتی مثل شیر و ماست دبه‌ای کم چرب و پنیر سفید با تخفیف ۵ درصد به فروش می‌رسد.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه تعداد میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران فعال است.

وی درباره ساعت کاری میادین و بازارهای در تعطیلات نوروز تصریح کرد: روزهای اول تا سوم فروردین همه میادین و بازارها تعطیل است، ۴ فروردین فقط میادین از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳.۳۰ باز هستند ،۱۳ فروردین (۲۱ ماه مبارک رمضان) همه میادین و بازارها تعطیل است و از ۱۴ فروردین ساعت کاری میادین روال کاری عادی خود را خواهند داشت.

وی درباره توزیع محصولات پروتئینی در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: در این ارتباط نیز با توجه به فعال بودن کشتارگاه از چهارم فروردین مشکلی بابت توزیع محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیست و در روزهای اخیر نیز سازمان میادین میوه و تره‌بار محصولات پروتئینی را در اختیار میادین گذاشته و در توزیع گوشت و مرغ مشکلی نیست و مردم می‌توانند با مراجعه به میادین محصولات را خریداری بکنند و گوشت منجمد نیز بدون محدودیت در میادین توزیع خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا